ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 04.01.2019, 21:01

داستان دانشجویان ستاره‌دار همچنان ادامه دارد


یک دانشجوی ستاره دار:
حراست دانشگاه آزاد می‌گوید خودت بهتر می‌دانی که ماجرا از چه قرار است، اما من نمی‌دانم!

امتداد- محمد جعفری:

ماجرای دانشجویان ستاره‌دار و محروم از تحصیل در سال جاری، در حالی همچنان در محافل رسانه‌ای مطرح می‌شود که شیعه‌علی و بیگدلی، دو تن از دانشجویان پذیرفته‌شده در مقطع دکترای دانشگاه آزاد، همچنان در وضعیت نامعلوم به سر برده و پیگیر مسئله حق بدیهی تحصیل خود هستند.

در همین رابطه، مجید شیعه‌علی، دانشجوی پذیرفته شده در مقطع دکترای رشته عمران سازه در دانشگاه آزاد، ضمن اشاره به مسئله محرومیت خود در گفت‌وگو با امتداد اظهار داشت: پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری در دانشگاه آزاد به بنده اعلام شد که به مرکز آزمون و حراست دانشگاه مراجعه کرده و پیگیر شرایط خود باشم. پس از این مراجعه نیز مشخص شد که در روند ثبت نام من، موانعی وجود دارد و محروم از تحصیل هستم.

وی افزود: در این مدت نیز پیگیری‌هایی را به شکل شخصی داشته و با مراجعه به تعدادی از نمایندگان، بارها و بارها درخواست حل مسئله را داده‌ام. پاسخ نمایندگان در پاسخ این بود که این مسئله در حیطه مناسبات مربوط به وزارت اطلاعات بوده و کاری از دست‌شان ساخته نیست. مضاف به اینکه عنوان کردند که در مقطع دکتری، حساسیت‌های امنیتی، به مراتب بیشتر است.

شیعه‌علی تصریح کرد: در این وهله، حتی مراجعات متعددی نیز به مسئولین مختلف دانشگاه آزاد داشتیم که به هیچ پاسخ روشنی منتهی نشد. سه ماه است که در حال رفت و آمد از مشهد به تهران هستم و هربار گفته‌اند باید مسئله دوباره بررسی شود. وقتی هم که پدرم تماس می‌گیرند، به ایشان گفته می‌شود که تمام جزئیات به من اعلام شده در صورتیکه به هیچ وجه این گونه نیست.

این دانشجوی ستاره‌دار تصریح کرد: ستاد خبری وزارت اطلاعات در پاسخ به سوال من، عنوان کرده که این مسئله ارتباطی با این وزارتخانه نداشته و حراست دانشگاه آزاد باید پاسخگو باشد. وقتی هم که به حراست دانشگاه مراجعه می‌کنیم، عنوان می‌کنند که خودت بهتر می‌دانی که ماجرا از چه قرار است!

شیعه‌علی ادامه داد: یکی از معاونین دانشگاه آزاد حتی در پاسخ به سوال من گفته که این مسئله اصلا قابل حل نیست. به هر حال به دنبال پاسخ به این سوال هستم که علت این ماجرا چیست؟

این دانشجوی محروم از تحصیل در مقطع دکترا در پایان نیز ضمن اشاره به شکایت خود از دانشگاه یادآور شد: هفته گذشته شکایتی را از دانشگاه آزاد در دادسرای عمومی و حقوقی استان تهران تنظیم کردم و امیدوارم که در دادگاه بتوانم به پاسخ سوالم برسم.