ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 02.01.2019, 22:36

فعالان زندانی محیط زیست به دادگاه انقلاب احضار شدند


ایرنا- وکیل مدافع دو تن از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیست از احضار متهمان پرونده به شعبه 15 دادگاه انقلاب و ابلاغ کیفرخواست به آنها خبر داد.

محمد حسین آقاسی وکیل مدافع دو تن از فعالان محیط زیست روز چهارشنبه به خبرنگار قضایی نا گفت: روز گذشته (سه شنبه) ۳ تن از متهمان پرونده به شعبه ۱۵ احضار و کیفر خواست صادره از سوی دادسرا به آنها ابلاغ شد.

این وکیل دادگستری که وکالت سام رجبی یکی از متهمان پرونده را بر عهده دارد، افزود: موکلم روز گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی حضور یافت و قاضی پرونده ضمن ابلاغ کیفر خواست از متهم خواست وکیل خود را معرفی کند که سام رجبی اعلام کرده وکالت او را اینجانب بر عهده دارم اما قاضی نپذیرفته و گفته موکل، وکیل دیگری را معرفی کند.

آقاسی ادامه داد: طاهرغدیریان دیگر موکل من در پرونده فعالان محیط زیست، قاضی صلواتی به او گفته وکیل خود را تغییر دهید این در حالی است طبق قانون و بنا بر اذعان و گفته محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه بنا برتبصره ماه ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری فقط در مرحله دادسرا قابل اجراست و متهمان امنیتی در مرحله دادگاه می توانند وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنند.