ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 01.01.2019, 20:46

حمله نژادپرستانه‌ در آلمان


دویچه وله فارسی

در شب سال نو در شهر بوتروپ مردی به عمد خودرو خود را به سمت عابران پیاده هدایت کرد و چند نفر را زیر گرفت. در این حادثه دست‌کم چهار نفر افغان و سوری به شدت زخمی شدند. راننده انگیزه خارجی‌ستیزانه داشته است.

بنا به گزارش منتشر شده از سوی مقامات پلیس و دادستانی شهر بوتروپ آلمان، راننده خودرویی که به عمد چند عابر خارجی را در شب سال نو به شدت زخمی کرده، انگیزه خارجی‌ستیزانه داشته است.

روز سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه (اول ژانویه) پلیس آلمان اعلام کرد که در شب سال نو در شهر بوتروپ مردی که حدود ۵۰ سال سن داشته خودرو خود را به سمت عابران پیاده هدایت کرده است.

نماینده دادستانی بوتروپ در این باره گفت: «تحقیقاتی که تا کنون انجام گرفته است نشان می‌دهد که این اقدام با انگیزه خارجی‌ستیزی انجام گرفته باشد.»

شهر بوتروپ در ایالت نورد‌راین‌وستفالن واقع است. جمعیت  بوتروپ نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر است. از هر ۵ نفر از ساکنان این شهر یک نفر خارجی است. بیشترین تعداد خارجی‌ها در بوتروپ به ترتیب از کشورهای ترکیه، لهستان و اتباع سوریه هستند.

به گزارش پلیس، راننده این خودرو دستگیر شده است. در اولین خبرهای منتشر شده در این باره از «بیماری روانی» راننده سخن به میان آمده بود. این حادثه تنها چند دقیقه پس از اعلام سال جدید روی داده است.

چند تن از عابران با توجه به حرکت سریع خورو موفق شدند خود را نجات دهند. زخمی‌شدگان از اتباع سوریه و افغانستان هستند. جراحت برخی از مصدومان شدید گزارش شده است.

راننده پس از تصادف با این گروه از عابران در مرکز بوتروپ به سمت شهر اسن حرکت کرده است. در این شهر نیز مرد راننده تلاش کرده در یک ایستگاه اتوبوس با خودرو به صف مسافران وارد شود.

پلیس شهر اسن موفق به دستگیری این مرد شد. به گفته مسئولان راننده این خودرو در حال دستگیری شعارهای خارجی‌ستیزی می‌داده است.

اسن از شهرهای صنعتی آلمان است که در ایالت نوردراین‌وستفالن واقع شده و بیش از ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. در این شهر بیش از ۹۶ هزار نفر خارجی سکونت دارند و نزدیک به ۶۰ هزار نفر دیگر نیز دارای تابعیت دوگانه هستند.

به گزارش روزنامه «وست‌دویچه‌ آلگماینه ‌تسایتونگ» حال یکی از زخمی‌شدگان این حادثه که یک زن جوان است، به شدت وخیم است.