ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 08.11.2018, 11:25

خبرنگار «سی‌ان‌ان» حق ورود به کاخ سفید را ندارد


خبرگزاری آناتولی

کارت خبرنگاری جیم آکوستا خبرنگار شبکه «سی .ان.ان» که در جریان نشست مطبوعاتی دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای در کاخ سفید به‌ خاطر سوالش مورد انتقاد او قرار گرفته بود، لغو شد.

وی در توئیتر خود اعلام کرده است: «تا اطلاع ثانونی اجازه ورود به کاخ سفید ندارم. سرویس مخفی به من اطلاع داده که حق ندارم برای شرکت در برنامه تلویزیونی ساعت 20:00 به کاخ سفید بروم.»

این تصمیم را بعد از نشست خبری دیروز ترامپ و درگیری لفظی با آکوستا اتخاذ شده است. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفته است:

«آکوستا در آن نشست با مامور ما که کوشید میکروفون را از وی بگیرد درگیر شد. ترامپ از تندترین پرسش‌ها علیه خود استقبال می‌کند، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم به خانمی جوان که دوره کارآموزی را در کاخ سفید می‌گذراند دست بزنید».

آکوستا با انتشار مطلبی در صفحات اجتماعی اظهارات سندرز را تکذیب کرده است. ترامپ نیز بعد از این حادثه خطاب به آکوستا اظهار داشته است:

«سی.ان.ان باید بابت داشتن خبرنگاری مثل تو خجالت بکشد. انسان بی‌ادبی هستی. تو برای این شبکه کار نمی‌کنی. رفتارت با کارکنان کاخ سفید نادرست است و حق نداری با انسان‌ها چنین برخورد داشته باشی.»

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا معمولا در نشست‌های مطبوعاتی خود شبکه سی.ان.ان که منتقد وی است را هدف قرار می‌دهد و این رسانه را به انتشار اخبار دروغ متهم می‌کند.