ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 01.11.2018, 21:30

خبرنگاران انگلیسی در مقابل سفارت عربستان در لندن تجمع کردند


خبرنگاران معترض به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی عصر پنجشنبه در مقابل سفارت عربستان در لندن تجمع و مراسم یادبود برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، در این حرکت اعتراضی که از سوی انجمن ملی خبرنگاران انگلیس سازمان‌دهی شده بود، شرکت‌کنندگان تصاویر خاشقچی را در دست داشته و به یاد او شمع روشن کرده بودند.

«استیو برد» نماینده روزنامه‌نگاران شورای ملی انجمن خبرنگاران انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا قتل خاشقچی را حمله‌ای علیه جامعه خبرنگاران توصیف کرد و گفت: این حادثه نقطه عطفی برای افکار عمومی است که در دیدگاه خود نسبت به رژیم‌های دیکتاتوری خاورمیانه تجدیدنظر کند.

وی افزود: ما نماینده طیف وسیعی از خبرنگارانی هستیم که از وقوع چنین حوادثی احساس انزجار می‌کنیم. عربستان با این اقدام نشان داد که هیچ احترامی برای انسانیت و دمکراسی ندارد. بایستی روشن شود که بر سر خاشقچی چه آمده است. اقدام عربستان وحشیانه و نادیده گرفتن قوانین بین‌الملل است.

این خبرنگار انگلیسی درباره واکنش دولت انگلیس به این حادثه گفت: مدت‌هاست که دولت ما در قبال عربستان رفتار دوگانه‌ای دارد. از یک‌ سو سلاح می‌فروشد و از سوی دیگر چشم خود را نسبت به سایر اقدامات این کشور می‌بندد. این درحالی است که اگر پای کشور دیگری در میان بود چشم‌پوشی در میان نبود.

وی با بیان اینکه حادثه خاشقچی چشم مردم را به تحولات خاورمیانه باز کرده است، افزود: امیدوارم در ادامه شاهد تغییر موضع دولت باشیم. آن‌ها بایستی طوری عمل کنند که از ایشان انتظار می‌رود. هرچند تاریخ خلاف آن را ثابت کرده ولی بایستی صبر کنیم و ببینیم چه خواهد شد.