ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 31.10.2018, 16:46

بیانیه جدید دادستانی استانبول درباره ماجرای قتل خاشقجی


خبرگزاری آناتولی

دادستانی کل استانبول پس از انجام تحقیقات درباره پرونده قتل جمال خاشقجی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: وی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، طبق نقشه‌ای خفه و کشته شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است:

«جسد جمال خاشقجی پس از قتل، تکه‌تکه و محو شده است. علی‌رغم تلاش‌ خوش‌بینانه ما برای روشن‌شدن جزئیات ابعاد این ماجرا (قتل خاشقجی) نتیجه‌ای به دست نیامده است.

هیچکدام از مقامات عربستان سعودی به سوالات ما درباره جزییات ادعای این کشور مبنی بر وجود «همدستان محلی» این قتل نداده‌اند.

درخواست کتبی ما از عربستان سعودی برای ارائه مشخصات «همدستان محلی» این قتل که توسط این کشور ادعا شده بود پذیرفته نشد. درخواست ما برای استرداد مظنونان بازداشتی در عربستان سعودی به ترکیه دوباره ارائه شده است.»

دادستان کل استانبول به همراه هيئت تحقیق درباره ماجرای قتل خاشقجی به عربستان سعودی دعوت شده است. سعود المعجب دادستان این کشور دیروز درباره با پرونده این قتل با عرفان فیدان دادستان استانبول گفتگو کرده است.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرد که همزمان با ورود او به این محل ۱۵ مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی از ترکیه رفته‌اند.

عربستان سعودی روز شنبه ۲۰ اکتبر جاری طی بیانیه‌ای کشته‌شدن خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی مدعی شده که خاشقجی بعد از “درگیری” با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری «فوت» کرده و ۱۸ شهروند این کشور در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.