ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 29.10.2018, 13:13

عدم تخصیص ارز، کشتی ایران را ضربه فنی کرد


جعفرزاده ایمن‌آبادی: عدم تخصیص ارز، کشتی ایران را ضربه فنی کرد/ ورود فراکسیون ورزش به نتایج ضعیف مسابقات جهانی بوداپست
عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به ناکامی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی بوداپست مجارستان، از ورود فراکسیون ورزش مجلس به علل ناکامی تیم ملی خبر داد و عدم اختصاص ارز به ورزش اول کشور را توجیه ناپذیر خواند.

دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷
خانه ملت
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات جهانی بوداپست مجارستان، اظهار کرد: کشتی  ورزش نخست تمام اقوام ایرانی بوده و ایرانیان از دیرباز به این ورزش علاقه خاصی دارند و به نوعی مبدع ورزش کشتی به حساب می‎آیند لذا حفظ جایگاه ایران در این رشته در دنیا برای کشورمان بسیار اهمیت دارد.

کشتی فرنگی ورزش های رزمی
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در زمان جنگ ۸ ساله تحمیلی هرگاه ایران پای به مسابقات جهانی نمی‌گذاشت، سایر کشورها جشن می‌گرفتند، افزود: امروز با همه سختی و تحریم‌های وارد بر کشور به هیچ عنوان شرایط قابل قیاس با زمان جنگ نیست و وزیر ورزش  و رئیس فدراسیون کشتی می‌توانند با تشکیل اتاق فکری از دل سوخته‌های کشتی و اخذ نظر مشورت از آنان، کشتی ایران مجددا به جایگاه نخست خود در دنیا بازگردانند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست اعضای هیئت مدیره خبرگزاری خانه ملت
جعفرزاده با تأکید بر اینکه ضرورت دارد از علم و دانش روز برای پیشرفت کشتی استفاده کنیم، اظهار کرد: امروز کشتی علمی شده و تمرین‌‎های بدنسازی و آماده سازی تیم برای مسابقات با گذشته متفاوت است؛ این درحالیست که همچنان بسیاری از باشگاه‌های ورزشی ایران با همان متُدهای سنتی امور تمرینات را پیش می‌‎برند.

ورزش کشتی


عدم تخصیص ارز به ورزش نخست کشور توجیه ناپذیر است
وی با اشاره به نامه رئیس فدراسیون کشتی به رئیس جمهور و نامه جمعی از دلسوختگان کشتی به وزیر ورزش، اظهار کرد: با چنین وزیری پرتلاش و دلسوزی و همچنین رئیس فدراسیونی که برآمده از همین ورزش است، نباید چنین نتایجی کسب می‌شد و مسائلی همچون عدم تخصیص ارز به ورزش اول کشور توجیه ناپذیر است.

حضور  غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در غرفه خبرگزاری خانه ملت
این نماینده مردم در مجلس مجلس با بیان اینکه قطعا اگر تدارک بهتری جهت آماده سازی برای حضور در این رقابت‌ها در نظر گرفته می‎شد، تیم ملی نتایج بهتری کسب می‌کرد؛ تصریح کرد: چنانچه فراکسیون ورزش از موضوع عدم اختصاص ارز به ورزش کشتی مطلع می‌شد و پیش از رقابت‌ها این درخواست مطرح می‌شد، قطعا بی تفاوت نبود و با ورود به این عرصه سعی در حل مشکلات کشتی برمی‌آمد.


کشتی فرنگی ورزش‌های رزمی


همه باید دور یک میز بنشینند
جعفرزاده تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دانشگاه‌های تربیت بدنی برای رشد کشتی استفاده شود، عنوان کرد: چنانچه بدون پیش داوری و حب و بغض و با همدلی همه به دور یک میز بنشینند و این اتاق فکر با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها تشکیل شود، مجلس و دولت هم کمک ویژه‌ای به این ورزش خواهد کرد تا مشکلات این ورزش به ویژه در زمینه تخصیص ارز حل و فصل شود.

کشتی ایران ظرف ۶ ماه تا یک سال می‌تواند ریکاوری شود
عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه در صورت همدل شدن و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و در نظر گرفتن ارز مناسب برای تدارک خوب کشتی‌گیران ظرف ۶ ماه تا یک سال کشتی ایران به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت، اظهار کرد: قطعا ما برای مسابقات المپیک که مهم‌ترین آوردگاه کشتی در دنیا خواهد بود با چنین شرایطی در مسابقات حاضر نخواهیم شد.
به گزارش خانه ملت، رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی بوداپست مجارستان در حالی پایان یافت که کشتی گیران ایرانی در دو رشته آزاد و فرنگی فینال این مسابقات را تجربه نکردند و تیم ملی تنها با اخذ سه مدل طلا در رشته آزاد و یک برنز در رشته فرنگی به کار خود پایان داد.