ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 06.10.2018, 8:54

نامۀ به حسن روحانی پیرامون حمله به منزل دکتر غروی


نامۀ انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های دولتی اصفهان به رییس جمهور پیرامون حمله به منزل دکتر غروی

بسمه تعالی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای حجه الاسلام دکتر روحانی

با سلام
همانگونه که شاید مطلع باشید، ماموران ادارۀ اطلاعات اصفهان در روز سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ با حمله به منزل دکتر سید علی اصغر غروی، ضمن بازداشت ساکنین و حاضرین، انبوهی از تجهیزات و ملزومات زندگی و نیز تولیدات فکری و فرهنگی این قرآن پژوه برجسته را به همراه خود برده اند.

از اینرو، ما انجمن های اسلامی دانشگاه های دولتی اصفهان ضمن اعتراض شدید نسبت به اقدام صورت گرفته، شهادت می دهیم که ایشان در روزگار ناامیدی ها نماد امید است، و در زمانه ای که اصلاح گری در چارچوب نظام آرزویی دست نیافتنی تلقی می شود از خطرات براندازی می گوید، و در روزهایی که دین داری به جهالت تعبیر می شود مشق ایمان می خواند، و در فضایی که کینه و اختلاف متاعی رایج شده از وفاق ملی دم می‌زند.

در شرایطی که دولت شما از برآوردن مطالبات اولیۀ هوادارانش باز مانده و بسیاری از دوستان قدیمی و حتی مدیران دولتی دیگر حاضر به خرج کردن از آبرویشان برای دولت تدبیر و امید نیستند، دکتر غروی و حزب متبوعشان، نهضت آزادی ایران، بارها به صراحت از دولت شما از یک سو و اصلاح گری در چارچوب نظام و قانون اساسی از سوی دیگر، جانبداری نموده اند. جای بسی تعجب است که نیروهای وزارت اطلاعات به پلیسی ترین و خشن ترین شکل ممکن به خانه و محل کار دکتر غروی حمله کرده و علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین، حاصل یک قرن پژوهش دینی صورت گرفته توسط ایشان و پدر مرحومشان، آیت الله سید محمدجواد غروی، را به تاراج برده و هر که بوده را دستگیر کرده اند.

جناب آقای روحانی
شما به صراحت در اجلاس ملی حقوق شهروندی بیان کردید که «فضای امنیتی نمی خواهیم» و در پیشگاه خداوند سوگند یاد نمودید که آن دوره گذشته است. شما وعده دادید که تا آخر بر سر پیمان خود تا پای جان بایستید.

جناب آقای رییس جمهور
هنوز دو سال از دستور شما به دستگاه های اجرایی برای اجرای منشور حقوق شهروندی نگذشته است. چگونه ممکن است نه نهادی خارج از دولت، که وزارتخانۀ تحت امر شما در روز روشن از این دستور سر باز زند؟ «سزاوار است اگر مسلمانى پس از این رسوایى از اندوه بمیرد»!

جناب آقای روحانی
همۀ ارکان نظام جمهوری اسلامی باید قرآن را در پیشگاه خود و حکومت عدل نبی مکرم(ص) و امام علی(ع) را الگو دانسته، به آرمان های انقلاب سال ۵۷ وفادار بوده، اصول مسلم قانون اساسی و قوانین موضوعۀ کشور را نصب العین قرار داده و در راه تحقق حقوق شهروندی مجاهدت نمایند.

جناب آقای رئیس جمهور
حتی اگر چنانچه اتهامی متوجه دکتر غروی باشد، رفتار صورت گرفته به مصداق آیۀ «کونوا قوامین لله شهداء بالقسط و لا یجرمنکم شنئان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی» و نیز آرمان آزادی و اصول برائت و حقوق ملت مصرح در قانون اساسی و دیگر قوانین مربوطه و فرمان هشت ماده ای امام خمینی و نیز بندهای «پ، ج، خ، د، ز و ط» منشور حقوق شهروندی، در تضاد با دین اسلام، قوانین کشور، رویۀ دولت و اخلاق انسانی می باشد. تنها دو ماه دیگر به زمان گزارش یک سالۀ شما از روند اجرای منشور حقوق شهروندی باقی مانده است. لذا دلسوزانه توصیه می شود:

۱- از جناب آقای دکتر غروی و خانوادۀ رنج دیدۀ ایشان مراتب دلجویی و جبران خسارت به عمل آید.
۲- کلیۀ تجهیزات و تولیدات فکری و منابع علمی ایشان در اسرع وقت بازگردانده شود.
۳- افراد بازداشت شده در منزل ایشان در صورت عدم ارتکاب جرم مشهود، سریعا آزاد شده و در غیر اینصورت، از کلیۀ حقوق متهمین برخوردار گردند.
۴- موجبات تکرار چنین اتفاقات تلخی برای همیشه از میان رفته و حقوق مخالفان و منتقدان مدنی محترم شمرده شود.
۵- در صورت عدم تمکین نیروهای دولتی نسبت به دستورات بالادستی تذکرات لازم داده شده و اقدامات مقتضی صورت گیرد.

به نمایندگی از دانشجویانی که در ایام انتخابات و در غیاب احزاب آزاد و فراگیر، نقشی اساسی در رساندن پیام شما به بدنۀ اجتماع بر عهده داشتیم، امیدواریم که در شرایط ویژۀ کنونی از تکرار اعمال غیرقانونی توسط کسانی که با رفتار غیرمسئولانۀ خود موجبات تبدیل دوست به مخالف و مخالف به دشمن را فراهم آورده و آب به آسیاب رسانه ها و مبلغین تئوری خطرناک «اصلاح ناپذیری نظام» می‌ریزند ممانعت جدی به عمل آید.
«إن أريد إلا الإصلاح ما استطعت و ما توفيقي إلا بالله عليه توكلت و إليه أنيب»

رونوشت:
- جناب آقای لاریجانی رییس محترم مجلس جهت دستور مقتضی
- جناب آقای علوی وزیر مکرم اطلاعات جهت اقدام لازم
- سرکار خانم مولاوردی دستیار ویژۀ رییس جمهور در امور حقوق شهروندی جهت پیگیری

امضا: انجمن‌های اسلامی
- دانشجویان علوم پزشکی اصفهان
- دانشجویی علوم پزشکی اصفهان
- دانشجویان راه امید اصفهان
- دانشجویان صنعتی اصفهان
- دانشجویان هنر