ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 01.10.2018, 20:17

مداخله نظامی روسیه در سوریه بیش از ۶ هزار کشته در پی داشت


خبرگزاری آناتولی

شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) در گزارشی به مناسبت سومین سالگرد مداخله نظامی روسیه به بهانه مبارزه با تروریسم اعلام کرد: دست‌کم ۶ هزار و ۲۳۹ غیرنظامی از جمله هزار و ۸۰۴ کودک در این مدت کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، اغلب غیرنظامیانی که طی سه سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند در مناطق تحت کنترل مخالفان به سر می برده‌اند. در حلب ۲ هزار و ۷۹۶، در ادلب ۲ هزار و ۱۹، در دیرالزور ۷۰۹، در حمص ۲۴۸، در رقه ۲۴۱، در حماه ۹۳، در حسکه ۴۳، در درعا ۲۲، در لاذقیه یک و در حومه دمشق نیز ۶۷ غیرنظامی کشته شده‌اند.

در این گزارش، هر حمله‌ای که منجر به کشته شدن دست‌کم 5 نفر شده «قتل‌عام» ذکر شده بر این اساس روسیه مرتکب دست‌کم ۳۲۱ مورد قتل‌عام شده است.

همچنین در مجموع ۱۹۳ نقطه از جمله ۳۳ مرکز بهداشت، ۳۴ مدرسه و ۸ بازار تا اکتبر ۲۰۱۸ هدف حملات روسیه قرار گرفته‌اند. در جریان این حملات دست‌کم ۴۷ نفر از کارکنان مراکز بهداشت و کلاه سفیدها و ۱۹ نفر از فعالان حوزه رسانه کشته شده‌اند.

جنگنده‌های روس حداقل ۲۳۲ بمب خوشه‌ای پرتاب و ۱۲۵ حمله با بمب آتش‌زا ترتیب داده‌اند.

بنا به گزارش مذکور حملات شدید روسیه به مناطق غیرنظامی نشین موج‌های عظیم مهاجرت را به دنبال داشته و منجر به آوارگی بالغ بر ۲٫۷ میلیون غیرنظامی شده است.