ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 06.09.2018, 14:19

مدعی‌العموم کجاست؟ رییس مجلس کجا؟


مجید یونسیان، روزنامه‌نگار پیشکسوت و تحلیلگر سیاسی، در یادداشتی برای «راهبرد» نوشت:

هرزه‌گویی‌های روزنامه «کیهان» این بار  فراتر از نقض اخلاق حرفه‌ای است و با عبور از همه آنچه تاکنون مدعی بود؛ با دروغ و توهین نمایندگان مردم را مورد هتک قرار داده است.

نطق مودبانه، شجاعانه و دردمندانه خانم سلحشوری، نماینده تهران، تنها و فقط انجام وظیفه حرفه‌ای یک نماینده است که قسم خورده صادقانه در مسیر خواست موکلانش قدم بردارد.

براساس قانون، نماینده مجلس در بیان نظراتش مصونیت قانونی دارد؛ اما چگونه است که یک روزنامه‌ای که با پول بیت‌المال اداره می‌شود و مدعی پیروی از ولایت‌فقیه است؛ اینگونه هتاکانه  نماینده مردم را به باد تهمت و افترا و هتاکی می گیرد؛ اما مدعی‌العموم واکنشی نشان نمی‌دهد؟

چگونه است که رییس مجلس و دیگر نمایندگان مجلس سکوت می‌کنند و واکنش نشان نمی‌دهند؟ چه چیزی ما را در برابر نقض صریح و آشکار قانون و ارزش‌ها این همه بی‌تفاوت کرده است؟

با کدام ارزش و هنجاری چنین جامعه‌ای ساخته‌ایم که شهروند قانونمدار، در چارچوب قانون و برای اصلاح مشکلات جامعه هم نمی‌تواند آزاد و بی‌لکنت حرفش را بزند؟

روزنامه کیهان با کدامین حق و به اتکای چه توانی این چنین افسارگسیخته به هرکس که بخواهد، توهین می‌کند، تهدید می‌کند و از بازخواست و پرسشگری و مجازات مصون است؟

استمرار این قانون‌گریزی، جامعه را به آنچنان چالشی دچار کرده که راه برون‌رفت از آن، روزبه‌روز سخت‌تر و دشوارتر می‌شود...