ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 01.09.2018, 18:40

حضرتی بار دیگر مامور برگزاری کنگره حزب اعتماد ملی شد


رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی گفت: الیاس حضرتی از سوی دبیرکل این حزب مامور برگزاری کنگره شده است.

«حجت نظری» رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تایید نامه دبیرکل این تشکل سیاسی به الیاس حضرتی برای برگزاری دوباره کنگره حزب اعتماد ملی، گفت: در جلسه ای که دوشنبه گذشته در وزارت کشور برگزار شد غیر از برگزاری کنگره، اصل کنگره و تغییرات مرامنامه و اساسنامه مورد تایید قرار گرفت و خواسته شد ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ، نسبت به برگزاری کنگره و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان اقدام شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: بعد از آن دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نامه ای به دبیرکل اعتماد ملی نوشت و کروبی هم در نامه ای ضمن تاکید بر قائم مقامی حضرتی و اشاره به ابلاغیه دبیر کمیسیون ماده ۱۰، از او خواست ظرف موعد قانونی کنگره را برگزار کند.

نظری با بیان اینکه کنگره حزب حداکثر تا هفته اول مهرماه برگزار می شود، افزود: همه اعضای حزب را برای حضور در این کنگره دعوت می کنیم و منعی برای حضور این افراد وجود ندارد. ما از همه عزیزان درخواست می کنیم در این جلسه شرکت کنند.

وی گفت: دبیرکل در نامه ای که به قائم مقام حزب به صراحت از همه ارکان خواست در هرچه بهتر برگزار شدن کنگره به حضرتی یاری برسانند.

نظری در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود دو تارنما و کانال اطلاع رسانی به نام حزب اعتماد ملی، گفت: در نشست خبری که هفته گذشته با حضور قائم مقام و سخنگوی حزب برگزار شد تمام درگاه ها و حساب های اینترنتی اعتماد ملی را معرفی کردیم و گفتیم همه حساب ها و آدرس هایی که قبلا به نام حزب فعالیت می کردند از نظر ما رسمیت ندارد ولی افرادی که پیشتر جزو روابط عمومی حزب بودند در این مورد اقدامی نکردند.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون رای دادگاه مبنی منع فعالیت های الیاس حضرتی، گفت: آن رای نبود بلکه دستور موقتی بود که دادگاه در موارد خاص و در موضوعاتی که بیم تضییع حقی توسط دیگری می رود، صادر می کند. حضرتی ۲ یا ۳ روز پس از دستور ابلاغ موقت، توسط نماینده قانونی خود به این دستور اعتراض کرد و بلافاصله این دستور لغو شد.

نظری اظهار داشت: با توجه به ابلاغ وزارت کشور به دبیرکل و نامه او به قائم مقام، الیاس حضرتی مامور تشکیل کنگره شده است.