ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 31.08.2018, 13:00

ظریف: عمل به تعهدات برجامی تنها گزینه ایران نیست


جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به دوازدهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مورد پایبندی ایران به تعهداتش در برجام در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:
«اگر هدف حفظ برجام است، آن وقت هیچ گریزی از این نیست که تعهد عادی سازی روابط اقتصادی ایران عملی شود و نه اینکه خواسته‌های نامربوط مطرح گردد. اینکه ایران تنها کشوری باشد که هنوز تعهدات برجامی خود را در عمل و نه تنها در حرف اجرا می کند تنها گزینه ایران نیست.»

پاسخ ظریف به گزافه‌گویی‌های اخیر ترامپ علیه ایران
محمدجواد ظریف عصر روز جمعه در توییتی به گزافه‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران پاسخ داد.
به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:
«سیاه‌نمایی ایران به‌عنوان کشوری که یا “در حال تسلط بر خاورمیانه است” و یا “در تقلا برای بقا است” نشان‌گر  بی‌نظمی شناختی آمریکا و عوام‌فریبی آشکار برآمده از متلاشی شدن حیطه اخلاقی در این کشور است. ایران همواره یک بازیگر منطقه‌ای باثبات، قدرتمند و مسئول بوده و خواهد بود.»
به گزارش ایسنا دونالد ترامپ به تازگی در اظهار نظری مدعی شد که سیاستهای دولت او ممکن است به سقوط رژیم ایران منجر شود.
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، روز پنجشنبه هشتم شهریورماه (۳۰ اوت)، در مصاحبه ای اعلام کرده است رژیم ایران ممکن است به دلیل سیاست های دولت او، از جمله خروج آمریکا از برجام، سرنگون شود.
ترامپ در این گفتگو که در دفتر کارش در کاخ سفید انجام شد، گفت: «وقتی من به اینجا [کاخ سفید] آمدم، پرسشی که مطرح بود، این بود که آنها [رژیم ایران] کِی خاورمیانه را تصرف خواهند کرد، اکنون پرسش این است که آیا اصلا آنها باقی خواهند ماند؟ این یک تفاوت بزرگ در یک سال و نیم گذشته است.