ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 06.08.2018, 9:25

محسن نامجو در استانبول بر روی صحنه رفت


خبرگزاری آناتولی: محسن نامجو، خواننده و نوازنده سنتی-مدرن، که برخی کارشناسان موسیقی به او «باب دیلن» ایران لقب داده اند، در سالن روباز جمیل توپوزلو حربیه استانبول بر روی صحنه رفت.

این دومین کنسرت امسال وی در استانبول بود و ترانه های معروفی مانند خان باجی، شیرین شیرینم، ای ساربان، زلف برباد مده و ترنج را با سازهای سنتی سه تار و دوتار و همچنین گیتار اجرا کرد.

سالن این کنسرت مملو از علاقمندان ایرانی، ترک و غیره بود. او با همراهی یحیی الخنسه در باتری، شان کنلی در گیتار باس و اندرز نیلسون در گیتار الکترو، اثر ترکی «خاطره استانبول» از آیسل گورل را سرود.

نامجو خطاب ایرانیان حاضر در سالن کنسرتش گفت:

«خیلی از جاها صحبت نمی‌کنم. مثل همه می‌دانم وضعیت خیلی خوب نیست. از تک تک شما ممنونم که آمدید. فدارکاری شما حتی اگر به حساب عشق به موسیقی نیز باشد، از شرمندگی ما کم نمی‌کند.»

وی که در حین اجرای قطعه «با توام ایرانه خانم زیبا» نتوانست جلوی اشک خود را بگیرد، از مردم ترکیه به دلیل میهمان‌نوازی گرم شان قدردانی کرد.

نامجو متولد سال ۱۹۷۶ در ایران است. او آموزش موسیقی را در ۱۲ سالگی زیر نظر استاد نصرالله ناصح‌پور آغاز کرد. وی همچنین در دوران دانشجویی خود در دانشکده تئاتر و موسیقی دانشگاه تهران، نزد اساتیدی همچون علیرضا مشایخی و آذین موحد آموزش دید و موسیقی سنتی را نیز از حاج قربان سلیمانی آموخته است.