ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 11.07.2018, 22:36

جزئیات تازه از بازداشت مائده هژبری


روزنامه ایران: یک منبع آگاه قضایی از مدیر روابط عمومی صدا و سیما خواست مدرک توصیه مقام قضایی برای پخش اعترافات را منتشر کند.

پاسخ‌های صداوسیما به انتقادها از پخش مستند «بیراهه» و آنچه اعتراف یک دختر ۱۷ ساله خوانده شد، نه تنها افکار عمومی و کارشناسان و رسانه‌ها را قانع نکرده که به ابهامات هم افزوده است.

بخصوص که ادعاهای مدیر روابط عمومی این سازمان درخصوص مجوز قضایی برای پخش اعتراف مائده هژبری هم با تکذیب برخی منابع آگاه قضایی روبه‌رو شده است.

روز گذشته یک منبع آگاه قضایی در گفت‌وگو با «ایران»، ضمن تکذیب ادعای رنجبران برخی زوایای پشت پرده این ماجرا را روایت کرد. این منبع آگاه ادعای رنجبران مبنی بر درخواست مقام قضایی برای پخش این اعتراف‌ها را کذب محض دانست و از او خواست برای اثبات ادعایش، یک نسخه از سند درخواست دستگاه قضایی از وی را به قوه قضائیه ارسال کرده و یک نسخه را نیز در اختیار رسانه‌ها قرار دهد

وی همچنین درخصوص شایعات درباره بازداشت مائده هژبری  به «ایران» گفت که: «خانم  م. ﻫ  یک شب هم در بازداشت نبوده است.» بر اساس گفته‌های وی، مائده هژبری صبح روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه یعنی حدود سه هفته پیش از سوی پلیس فتا دستگیر می‌شود؛ اما بعدازظهر همان روز پلیس با این استدلال که «وی هنوز به ۱۸ سال نرسیده است»، او را به دادسرای اطفال می‌فرستد و فرد یاد شده همان روز با قرار کفالت آزاد می‌شود.