ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 08.07.2018, 19:52

ماجرای شاخ‌کُشی اینستاگرامی در صداوسیما چیه دقیقا؟


روزآروز

اواخر اردیبشهت صفحه چند چهره اینستاگرامی بسته و چند نفر از آنها دستگیر شدند که چهره‌های معروفی چون «مائده، شاداب و الناز و کامی» هم بین آنها بودند.

اما مستندی به‌نام بیراهه که شامل اعترافات این دستگیرشده‌ها بود چندروز پیش از صدا و سیما پخش شده بود، دیروز ناگهان در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و کلی حرف ‌و حدیث و انتقاد از صداوسیما به‌بار آورد.

علت سروصدای این مستند حرف‌های رئيس‌پلیس فتا تهران بزرگ بود که گفت به شدیدترین وجهی با شاخ‌های اینستاگرامی در هرجای ایران باشند برخورد می‌شود.

:two: مثل دیگر مستندهایی از این دست، در «بیراهه‌» هم یک روان‌شاس(برای علمی جلوه‌دادن یک کار امنیتی)  حاضر بود و البته همراه با صدای اعتراف افرادی که گفته می‌شد شاخ‌های ایسنتاگرام‌اند.

روان‌شناس «بیراهه» معتقد بود «زنان ذاتا حرکات نمایشی بیش‌تری از خودشون نشون می‌دن» و اصرار داشت که همه اعتراف کنند برای جلب توجه در اینستاگرام فعال بوده‌اند که تلاشی بود برای این‌که نشان دهد شبکه‌های مجازی از خصوصیات ذاتی زنان سوءاستفاده می‌کنند و زنان را از اینستاگرام که بنابر آمار، شبکه اجتماعی محبوب زنان است، بترساند.

مثلا «شاداب» که با دابسمش‌های‌اش معروف شده، گفت: «خب آدم خوشش میاد مطرح بشه. ذات آدم‌ها اینطوریه که دوست دارند جلب توجه کنند. ولی واقعا اولش قصدم این نبود.»

مائده که بیش‌تر فعالیت فرهنگی و ورزشی در اینستاگرام داشته، گفت: «نه اینکه جلب توجه بود ولی خب یک سری آدم از من خوش‌شون آمده. نه قصد ترویج چیزی داشتم و نه می‌خواستم کسی را تشویق به این کار بکنم.»

یا «الناز» که به‌خاطر نمایش رقص‌اش بازداشت شده، گفت: «کلیپ رقص می‌گرفتم. رقصیدن جرم بود ولی من هیچ چیز بدی منتشر نکردم.»