ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 04.07.2018, 22:01

نماینده پایداری مشهد: قاضی فساد باید شلاق بخورد اما نمی‌خورد


امتداد:‌ عدم اطلاع رسانی صحیح  قوه قضائیه در مورد قضات متخلف صدای نمایندگان پایداری را هم در آورده است. اما در این میان به نظر می‌رسد خط خاصی در خبرگزاری «فارس» موضوع مخالفت با قوه‌قضائیه را پررنگ‌تر در دستور کار قرارداده است.
در همین رابطه این خبرگزاری امروز به سراغ چند نفر از جمله قاضی‌زاده هاشمی نماینده جبهه پایداری و سخنگوی این جبهه رفته است.
روز هفتم تیرماه مسئولان دستگاه قضایی با رهبر انقلاب دیدار داشتند. در این دیدار آقای #آملی_لاریجانی گفت: «در روند برخورد با فساد در درون دستگاه قضایی، در سال گذشته ۱۶۷نفر از قضات تعلیق یا سلب صلاحیت شدند و همچنین در ۴۶۵  مورد نیز برخورد صورت گرفته است.» اما هیچ کس خبری از معرفی و مشخصات این ۱۶۷ قاضی و یا آن ۴۶۵ موردی که برخورد شده است ندارد. این درحالی است که در همان جلسه نیز رهبری خطاب به  رئیس قوه قضائیه گفته بود: «هم قضات کوشا و صادق را به مردم معرفی کنید هم قضات و عوامل متخلف و خیانت‌کار را.»
در همین رابطه قاضی زاده هاشمی نماینده پایداری مشهد که با  فارس گفت‌وگو کرد و گفت: «اگر قرار باشد سخت‌گیرانه‌ترین مبارزه با فساد اتفاق بیفتد باید نسبت به قضات صورت گیرد؛چراکه این قاضی است که در رابطه با دیگران حکم صادر می‌کند.»
مهمتر اینکه او نیز از عدم اطلاع رسانی قوه قضائیه در مورد قضات متخلف ابراز نارضایتی کرده و خواهان شلاق علنی برای آنهاست:‌ «بنده نمی‌توانم خیلی به این موضوع اشاره کنم که چنین مواردی وجود دارد، اما به هر حال از آنجایی که این موارد رسانه‌ای نمی‌شود و درواقع سخنگوی قوه قضائیه گزارش می‌دهد که با چند قاضی مثلاً برخورد کرده‌ایم اما به هر حال بحث این است که در ملاء عام قاضی فاسد شلاق بخورد و این‌گونه نمی‌شود.»
به علاوه  مجید مقتی‌فر؛ سخنگوی جبهه پایداری نیز به  همین خبرگزاری می‌گوید: «از قوه قضاییه گله داریم که چرا فرمان رهبر انقلاب مبنی بر برخورد با قضات متخلف را اجرا نمی‌کند.»