ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 14.06.2018, 17:57

صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشتی در دی ماه


محمدرضا تابش با اشاره به صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشتی در دی ماه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:متعجبم که علیرغم قول وزیر علوم شاهد صدور چنین احکامی برای دانشجویان هستیم/ وزیر علوم با رهبری درباره عفو دانشجویان مکاتبه کند

نایب رئیس فراکسیون امید گفت: انتظار از وزیر علوم وجود دارد که با اقتدار، قدرت، قوت و با تعامل و هماهنگی میان سایر وزرای مرتبط از جمله وزیر اطلاعات و وزیر کشور معضل و مشکل تشکیل پرونده قضایی و صدور احکام سنگین برای دانشجویان را حل‌وفصل کند، متعجبم که علیرغم قول وزیر شاهد صدور چنین احکامی هستیم.

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش نماینده اردکان و نایب رئیس فراکسیون امید با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشت شده در ناآرامی‌های دی ماه، به «اعتمادآنلاین» گفت: شخص آقای وزیر علوم در بدو پذیرش مسئولیتشان قول دادند که مسائل دانشجویان از جمله ستاره‌داران و بازداشتی‌ها را حل و فصل کند.

او تاکید کرد: این انتظار از وزیر علوم وجود دارد که با اقتدار، قدرت، قوت و با تعامل و هماهنگی میان سایر وزرای مرتبط از جمله وزیر اطلاعات و وزیر کشور معضل و مشکل تشکیل پرونده قضایی و صدور احکام سنگین برای دانشجویان را حل‌وفصل کند. متعجبم که علیرغم قول آقای وزیر شاهد صدور چنین احکامی هستیم.

این نماینده مجلس در خصوص اقدام فراکسیون امید درباره تشکیل پرونده قضایی برای دانشجویان، گفت: فراکسیون امید می‌تواند از وزیر علوم سوال کند و در جلسه‌ای از ایشان روند کار را بپرسد. به نظر می‌رسد آقای وزیر می‌تواند از اهرم مقام معظم رهبری و بزرگواری ایشان استفاده کند. وزیر علوم می‌تواند حداقل با مقام معظم رهبری مکاتبه کند و عفوی که در اختیار ایشان است شامل دانشجویان شود.

تابش گفت: همچنین مجلس می‌تواند در خصوص تشکیل پرونده قضایی  صدور احکام سنگین برای دانشجویان از ابزار های نظارتی خود مانند سوال استفاده کند.

وزارت علوم از ظرفیت‌هایش برای پیگیری پرونده قضایی دانشجویان استفاده می‌کند

اعتمادآنلاین| صدور حکم برخی از دانشجویان دستگیر شده،‌ در جریان ناآرامی‌های خیابانی دی‌ماه سال گذشته، واکنش‌هایی به همراه داشته است، به عنوان نمونه محمدرضا تابش نایب‌رئیس فراکسیون امید از صدور این احکام علی‌رغم قول وزیر علوم درباره پیگیری وضعیت دانشجویان ابراز تعجب کرد و از منصور غلامی خواست شخصاً درباره احکام دانشجویان با رهبری مکاتبه کند.

اما غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم درباره این موضوع به اعتمادآنلاین می‌گوید: «هفته گذشته تا آنجا که من در جریان بودم هنوز حکمی برای دانشجویان صادر نشده بود و این موضوع خیلی جدید است.»

او ادامه می‌دهد: «آنچه که درباره‌اش می‌توانم اطمینان بدهم این است که وزارت علوم از تمام ظرفیتش برای پیگیری وضعیت دانشجویان و احکام صادرشده برای آنها استفاده می‌کند.»

به گفته غفاری در طول ماه‌های گذشته وزارت علوم به تلاشش برای تخفیف در حکم دانشجوها ادامه داده است،‌ او می‌گوید: «این تلاش‌ها کماکان ادامه خواهد داشت. بخش‌های مختلف وزارت علوم پیگیر این مسئله است اما در مورد یک اقدام خاص نمی‌توان نظر داد.»