ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 13.06.2018, 7:50

وضعیت واحدهای تولیدی فارس و شیراز نگران کننده است


نماینده شیراز در مجلس: وضعیت واحدهای تولیدی فارس و شیراز نگران کننده است

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت واحدهای تولیدی در شیراز و استان فارس نگران کننده است، گفت: واقعیت با آمارها و اطلاعات مسئولان تناقض دارد.
‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، فرج‌الله رجبی در بازدید از برخی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شیراز، وضعیت واحدهای صنعتی فارس و شیراز را نگران کننده دانست و گفت: این وضعیت با اطلاعات و آمار و گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولین و متولیان بخش صنعت استان تناقض دارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه مدیر کل صنعت و معدن استان فارس باید در این خصوص پاسخگو باشد، گفت: در بحث حمایت از صنایع معیار بازدهی و بهره‌برداری هرچه سریعتر اهمیت بسیار دارد، باید از منابع مالی و دیگر حمایت‌ها برای بهره‌وری بیشتر صنایع استان استفاده کرد.
رجبی گفت: لازم است تا کارگروه مربوطه در استان فارس با نگاه کاملا تخصصی و استفاده از کارشناسان و خبرگان این بخش، تمام واحدهای تولیدی مشکل‌دار را مورد سنجش قرار داده و رتبه بندی کند‌.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی معتقد است که تسهیلات بانکی و مشکلات دریافت آن از یک سو و جرائم دیرکرد و خسارت‌های تاخیر پرداخت این تسهیلات از دیگر سو، مانعی بزرگ بر سر راه تولید در کشور است.
رجبی با تاکید براینکه تسهیلات بانکی و خسارت‌های دیرکرد یکی از عوامل اصلی بحران در واحدهای صنعتی بر نگاه جدی به واحدهای کوچک اشاره و اضافه کرد: در شرایط فعلی تقویت واحدهای کوچک که بعضا با میزان نه چندان بالایی از کمک و حمایت فعال یا فعالتر می‌شوند، نقش مناسبی در رونق بخش تولید خواهد داشت.