ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 09.06.2018, 22:45

غلامعلی رجایی: مرگ هاشمی رفسنجانی طبیعی نبود


غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور اسبق ایران در ارتباط با مرگ وی اعلام کرد: «می‌دانم اتفاقی افتاده است، و آن اتفاق مرگ طبیعی و سکته نیست.»

رجایی در گفتگو با سایت انصاف نیوز گفت «نه من آدم امنیتی هستم که بتوانم جزییات واقعه را تجزیه و تحلیل کنم و نه اطلاعات لازم را دارم، تنها می‌دانم که اتفاقی افتاده است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «به هرحال ابهاماتی وجود دارد، نکاتی هست که به طور حتم در چند دهه‌ دیگر روشن خواهد شد».

مشاور هاشمی رفسنجانی در بخشی از مصاحبه افزود «از زبان خانم آقای هاشمی شایعه شده بود که هاشمی ده روز پیش از مرگش، با نام بردن از کسانی، گفته است که روزی آن‌ها مرا خواهند کشت.»

رجایی همچنین از فاطمه هاشمی، دختر رفسنجانی نقل کرده است: «یک کسی با موتور نزدیک شده و گفته است که به پدرتان بگوید که می‌خواهند بزنندش» و بعد هم رفته است.

گفتنی است پیش از این فاطمه هاشمی درباره پیگیری پرونده فوت پدرش اعلام کرده بود: پس از آن که به ما گفتند ایشان آلوده به رادیواکتیو بوده‌اند، دیگر گزارشی دریافت نکرده ایم. از طریق شورای عالی امنیت ملی پیگیر موضوع هستیم، اما پاسخی به ما نمی دهند.

فائزه هاشمی، دیگر دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز گفته بود: «جلسه ای با حضور همه اعضای خانواده و برخی از اعضای شورای عالی امنیت ملی برگزار شد که در این جلسه به ما اعلام کردند بررسی نشان می دهد که در بدن پدر 10 برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است».