ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 09.06.2018, 10:20

چرا سنگاپور میزبان دیدار ترامپ و اون شد؟


برخی منابع خبری دلایلی را برای انتخاب سنگاپور به عنوان میزبان دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی مطرح کرده‌اند.

به گزارش تسنیم به نقل از سی ان بی سی، درصورت ادامه روند طبق برنامه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ۱۲ ژوئن با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه کوچک اما ثروتمند سنگاپور دیدار خواهد کرد.

یک مقام کاخ سفید در توضیح این مسئله که چرا سنگاپور به جای سوئیس، مغولستان و منطقه غیرنظامی مرز کره به عنوان میزبان دیدار ترامپ و کیم انتخاب شد اعلام کرد: سنگاپور انتخاب شد زیرا آنها خواستار میزبانی بودند و همچنین به این دلیل که آنها دارای روابط دیپلماتیک هم با آمریکا و هم با کره شمالی هستند. آنها یکی از معدود کشورهایی هستند که با هردو کشور ارتباط دارند.

البته سنگاپور پیش از این نیز سابقه میزبانی از نشستهای مهم بین المللی را داشته است. این کشور در سال ۲۰۱۵ برگزار کننده نشست میان رئیس جمهوری چین و رئیس سابق تایوان بود.

ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور دراین باره گفت: ما دستهایمان را به نشانه تسلیم بالا نبردیم اما از ما در این باره سوال شد. آمریکایی‌ها ابتدا به ما نزدیک شدند. پس از آن کره شمالی به سمت ما آمد. به نظرم سنگاپور می‌تواند به خود افتخار کند زیرا طرفین می‌دانند که ما بی طرف، قابل اعتماد، قابل اتکا و بی خطرهستیم.

شاید یکی دیگر از دلایلی که این کشور به عنوان میزبان این نشست انتخاب شد، وجود قوانین سخت برای برگزاری تظاهرات در اماکن عمومی است. برای برگزاری تظاهرات نیاز به کسب مجوز و عدم شرکت اتباع خارجی در این تظاهرات است. البته کاخ سفید از تایید علت انتخاب این مکان برای دیدار به دلیل محدودیت برگزاری تظاهرات امتناع کرد و مدعی شد : واشنگتن به آزادی مطبوعات اعتقاد دارد.

ترامپ و کیم در سنتوزا، یک جزیره کوچک در سواحل سنگاپور دیدار خواهند کرد