ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 06.06.2018, 20:19

آمریکا: واشنگتن و آنکار در خصوص منبج به توافق رسیدند


آناتولی: هیتر نائرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی روزانه اش در ارتباط با دیدار مولود چاووش‌اوغلو و مایک پمپئو وزرای خارجه ترکیه و آمریکا در واشنگتن گفت: دو کشور در نتیجه این دیدار در مورد برقراری ثبات در منبج و نحوه اداره آن توسط اهالی منطقه خود به توافق دست یافتند.

نائرت با بیان این که عناصر ی.پ.گ شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه بر اساس توافق به شرق فرات منتقل خواهند شد، گفت: با ایجاد شرایط مناسب، گام های بعدی انجام خواهند گرفت.

وی همچنین اعلام کرد که مذاکرات ترکیه و آمریکا در این رابطه همچنان ادامه خواهد داشت.

مقامات ترکیه و ایالات متحده آمریکا درباره نقشه راهی در مورد منبج در غرب رود فرات واقع در شمال سوریه که تحت سیطره گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ قرار دارد، به توافق رسیدند.

حمایت ناتو از توافق ترکیه و آمریکا بر سر منبج

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک «ناتو» در نشست مطبوعاتی در مقر این سازمان در بروکسل، پایتخت بلژیک گفت: از توافق ترکیه و آمریکا در مورد منبج استقبال می کنیم.

وی افزود: تلاشهای دو کشور برای دستیابی به یک راهکار در شمال سوریه برای ناتو نیز اهمیت دارد. در دیدارهایی که با مقامات دو ترکیه و آمریکا در سفرهای خود به آنکارا و واشنگتن داشتم، در رابطه با این موضوه گفتگو انجام دادم.

استولتنبرگ ضمن امتناع از اظهار نظر در جزئیات این توافق، گفت: در کنار مبازره با تروریسم باید نگرانی های مشروع ترکیه مورد توجه قرار گیرد.