ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 10.05.2018, 18:37

واکنش بازار جهانی نفت به تصمیم ترامپ درباره برجام


ایالات متحده بنا دارد تحریم‌های جدیدی را بر ایران، که حدود چهار درصد تولید نفت در جهان را در دست دارد، اعمال کند. قیمت نفت در واکنش به محدودیت‌های اعلام شده به‌سرعت بالا رفت.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز -پنج‌شنبه- به بالاترین میزان در چند ساله گذشته رسید. این در حالی است که با گذشت دو روز از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای،‌ تجار کم‌کم خود را با چشم‌انداز اعمال دوباره تحریم‌ها علیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت خام وفق می‌دهند، آن هم در بازاری که در حال حاضر هم در تنگنا قرار دارد.
ایالات متحده بنا دارد تحریم‌های جدیدی را بر ایران، که حدود چهار درصد تولید نفت در دنیا را در دست دارد، اعمال کند. سه‌شنبه گذشته، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، خارج خواهد شد.
قیمت‌ نفت در واکنش به محدودیت‌های اعلام شده به‌سرعت بالا رفت.
شاخص نفت خام، محک بین‌المللی برای قیمت‌های نفت، امروز در ساعت چهار و ۲۱ دقیقه به وقت گرینویچ، به بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۱۴ و به بشکه‌ای ۷۷ دلار و ۸۰ سنت رسید. 
شاخص نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا به بالاترین میزان خود، بشکه‌ای ۷۱ دلار و ۷۵ سنت از نوامبر ۲۰۱۴، رسید.
در چین، یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران، شاخص نفت خام شانگهای نیز به بالاترین میزان خود از ماه مارس رسید و با افزایش چهار درصدی رکورد بشکه‌ای ۷۳ دلار و ۴۰ سنت را شکست.