ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 14.04.2018, 8:09

حمایت از کالای ایرانی در گرو مهار قاچاق، رانت و فساد اداری


زرآبادی: حمایت از کالای ایرانی در گرو مهار قاچاق، رانت و فساد اداری است

شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
ایسنا
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حمایت از کالای ایرانی زمانی اتفاق می‌افتد که تولیدکننده حمایت شود تا کالایی باکیفیت، رقابت‌پذیر و با هزینه تمام شده پایین تولید کند، در این صورت اشتغال و صادرات هم رونق خواهد گرفت البته به شرط آنکه قاچاق، رانت و فساد اداری نیز به درستی مهار شود.
سیدحمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی تا زمانی که مسیر  تولید با دست‌اندازهای فراوان روبرو باشد و در عوض مسیر واسطه‌گری و دلالی هموار باشد، راه به جایی نخواهد برد.
نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: در دل شعار سال ۱۳۹۷، شعارهای چند سال نام‌گذاری اقتصادی مستتر است. اگر اهداف مندرج در نام‌گذاری این سال‌ها به خصوص حمایت از تولید ملی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی به درستی محقق شده، شعار حمایت از کالای ایرانی هم محقق خواهد شد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات را تیغ دو لبه‌ای دانست که اگر موجب تحریک تولیدکنندگان برای تولید کالای با کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب شود به تحقق شعار سال جاری کمک می‌کند در غیر این صورت به ضرر بخش تولید و صادرات تمام می‌شود.
به گفته زرآبادی دولت با مکانیزم نظام تعرفه‌گذاری کالا و خدمات و رصد چرخه تولید داخلی می‌تواند رقابت‌پذیری و تولید کالای با کیفیت ایرانی را مدیریت کند.
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: حمایت از تولیدکننده و کالای ایرانی در سال ۱۳۹۷ نباید مشابه حمایتی باشد که تا این لحظه از این بخش شده است بلکه باید این حمایت اصلاح شود.