ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 10.04.2018, 13:36

هشدار هلند به اتباعش نسبت به سفر به ایران، روسیه، چین و ترکیه


هشدار وزارت خارجه هلند به اتباعش نسبت به سفر به ایران، روسیه، چین و ترکیه

سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
وزارت خارجه هلند در هشداری به شهروندان این کشور که قصد سفر به ایران، روسیه، چین و ترکیه را دارند، مدعی شد ممکن است در این کشورها ابزارهای الکترونیکی برای استفاده نا امن باشند.
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه احوال چاپ ترکیه، در این بیانیه آمده است که بسیار قابل تاسف است که این هشدار باید در مورد شریک ما در ناتو (ترکیه) و همچنین روسیه و ایران نیز صادر شود.
این بیانیه شامل فهرستی از پیشنهادات برای اتباع هلندی است که قصد سفر به این چهار کشور را دارند.
در این بیانیه تاکید شده است که کسانی که به کشورهای ایران، روسیه، چین و ترکیه سفر می‌کنند باید ابزارهای الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ و موبایل که به آخرین نسخه نرم‌افزارهای امنیتی مجهز شده‌اند را با خود حمل کنند و تنها اطلاعات ضروری در آنها وجود داشته باشد. همچنین بهتر است که امکان استفاده از اینترنت بیسیم و بلوتوث در حالت خاموش قرار گیرد و از رمزهای امنیتی استفاده شود.
به گزارش ایسنا، مارک روته نخست وزیر هلند به همراه سه وزیر ،یک وزیر مشاور و ۲۵۰ نماینده از ۱۶۵ شرکت هلندی می خواهند به چین سفر کنند تا بین هلند و چین مناسبات اقتصادی تقویت شود. این سفر در پی سفر پادشاه و ملکه هلند به چین در ماه فوریه ۲۰۱۸ صورت می گیرد. با توجه به عزیمت این هیات بزرگ وزارت امور خارجه هلند به این هیات هشدار داده است که لپ تاپ خالی و گوشی همراه ساده با خود ببرند چون چینی ها اطلاعات آن را تخلیه می کنند .
در گزارش وزارت امور خارجه هلند همچنین اشاره شده است که علاوه بر چین در سفر به روسیه ، ایران و ترکیه که متحد هلند در ناتو هست نیز این ملاحظه را مد نظر داشته باشند .