ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 12.03.2018, 0:23

فیلمی با یک میلیارد دلار فروش در کمتر از یک ماه


فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» به کارگردانی رایان کوگلر تبدیل به سی‌وسومین فیلم تاریخ سینما با فروش بالاتر از یک میلیارد دلار شد.

به گزارش خبرآنلاین، «پلنگ سیاه» فیلم ابرقهرمانی رایان کوگلر محصولی جدید از همکاری کمپانی والت دیزنی و استودیوی مارول است. فروش این فیلم با ابرقهرمانان رنگین‌پوست پس از چهار هفته اکران به رقمی بالاتر از یک میلیارد دلار رسیده است.

به این ترتیب «پلنگ سیاه» به شانزدهمین فیلم محصول دیزنی و سی‌وسومین فیلم تاریخ سینما با فروش بالاتر از یک میلیارد دلار تبدیل شد. «پلنگ سیاه» شنبه در بیست و ششمین روز اکران از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

این فیلم هفتمین اثر ابرقهرمانی با فروش بالاتر از یک ملیارد دلار در جهان و پنجمین فیلم استودیوی مارول است که این مرز فروش را رد می‌کند.

هزینه ساخت این اثر سینمایی ۲۰۰ میلیون دلار است و حتی با اضافه کردن هزینه تبلیغات کمپانی دیزنی تا اینجای کار به سود قابل توجهی دست پیدا کرده است.

«پلنگ سیاه» نخستین اثر سینمایی در این ابعاد است که بازیگران اصلی آن همه سیاه پوست هستند. از جمله بازیگران این اثر سینمایی می‌توان به چادویک بوزمن، لوپیتا نیونگو، مایکل بی‌جوردن و دنیل کالویا اشاره کرد. اندی سرکیس و فارست ویتاکر نیز در این فیلم جلوی دوربین رفته‌اند.

در این فیلم داستان پادشاه سرزمینی خیالی به نام واکاندا روایت می‌شود که در آن قومی آفریقایی مجهز به تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته زندگی می‌کنند. این مکان منبع فلزی گرانبها به نام ویبرانیوم است که به «پلنگ سیاه» قدرت می‌بخشد.