ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 12.03.2018, 0:19

اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره سقوط هواپیما


بر اساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع نموده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو گردید.

به گزارش مهر، سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه ای در خصوص سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه ای که در فضای ایران و در شهر کرد سقوط کرد توضیح داد: این پرواز در ساعت ۱۶:۵۹ به وقت محلی وارد فضای کشور جمهوری اسلامی ایران شده و در حدود ساعت ۱۸:۰۹ به وقت محلی دچار سانحه گردید.

در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است : بر اساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع نموده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو گردید.

همکاری دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه در خصوص بررسی سانحه از دقایق اولیه آغاز و هماهنگی های لازم در خصوص جستجو و نجات توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.

در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام شده؛ مسئولیت بررسی سانحه با توجه به مقررات بین المللی با سازمان هواپیمایی کشوری ایران می باشد و کشورهای ترکیه بعنوان محل ثبت هواپیما و کانادا به عنوان طراح و سازنده هواپیما می توانند درخواست همکاری در روند بررسی سانحه را مطابق کنوانسیون شیکاگو و ضمائم آن ارائه نمایند.


کشف ۸ جسد دختر از هواپیمای ترک

زاهدی معاون عملیات امداد و نجات استان چهارمحال و بختیاری درباره آخرین وضعیت جستجوی اجساد سانحه هواپیمای ترکیه‌ای که در نزدیکی شهرکرد سقوط کرده، گفت: با توجه به تاریکی هوا عملیات جستجو متوقف شده است.

به گزارش ایلنا، معاون عملیات امداد و نجات چهارمحال و بختیاری از پیدا شدن ۸ جسد دختر توسط نیروهای محلی خبر داد.

زاهدی معاون عملیات امداد و نجات استان چهارمحال و بختیاری درباره آخرین وضعیت جستجوی اجساد سانحه هواپیمای ترکیه‌ای که در نزدیکی شهرکرد سقوط کرده، گفت: با توجه به تاریکی هوا عملیات جستجو متوقف شده است.

او با بیان اینکه تیم‌های محلی به محل حادثه رسیده‌اند، ادامه داد: براساس اطلاعات و اخبار تیم‌های محلی حاضر در صحنه حادثه تاکنون ۸ جسد دختر که مسافر این هواپیما بودند پیدا شده البته نمی‌توان به این اخبار و گفته‌ها استناد کرد.

معاون عملیات امدادونجات استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا ساعتی دیگر مدیریت بحران و شورای تامین درباره نحوه انتقال اجساد تصمیم‌گیری می‌کنند.