ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 07.03.2018, 23:40

تعقیب قضایی برگزارکنندگان مراسم هنری به دلیل رقص کودکان


رقص کودکان دختر زیر ۹ سال در مراسمی به مناسبت روز زن که از سوی شهرداری تهران برگزار شده بود، ضمن اینکه انتقاد گسترده رسانه‌ها و چهره‌های محافظه‌کار و اصولگرای ایران را در پی داشت، به صدور دستور تعقیب قضایی از سوی دادستان کل ایران نیز منجر شد.

بنا به اعلام «وب سایت رسمی دادستانی کل کشور»، محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران دستور داد تا با رسیدگی به موضوع «مرتکبین و مسببین» را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

دادستان کل ایران در دستور خود به دادستان تهران تاکید کرده است «به قید تسریع نسبت به موضوع رسیدگی و مرتکبین و مسببین را تحت تعقیب قضایی قرار داده و نتیجه را گزارش کنید».

این در حالی است که محمد علی نجفی، شهردار تهران گفته است کودکانی که در برنامه رقص اجرا کردند زیر ۹ سال سن داشتند.

فاطمه راکعی، سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران نیز در گفتگو با “شهرنوشت” در واکنش به فیلم منتشر شده از مراسم فوق تاکید کرد که این دخترها به سن تکلیف نرسیده بودند و همگی زیر ۹ سال بودند.

وی افزود بداخلاقان بهانه‌جو هر روز با ترفندی به دنبال ایجاد حاشیه هستند و این حرکات نه رقص است و نه توسط دختران بالغ انجام شده و گل افشانی و انجام حرکات هنری چند دختربچه نه جرم است و نه گناه است.

در فیلمی که از این مراسم منتشر شده نشان می‌دهد که در بخشی از آن یک گروه موسیقی متشکل از نوازندگان زن هم‌خوانی می‌کنند و شماری دیگر که به نظر می‌آید دختران کم‌سن هستند، روی صحنه می‌رقصند.

گفتنی است نه تنها اجرای رقص بلکه اجرای موسیقی توسط زنان در یک مراسم در ایران نیز همواره انتقاد گسترده جریان های محافظه کار را به دنبال داشته و اجرای موسیقی و حتی نوازندگی زنان بر روی صحنه اخیرا دشوارتر شده و حتی برخی از گروه‌های موسیقی برای گرفتن مجوز اجرا مجبور به حذف زنان از گروه خود شده اند.