ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 07.03.2018, 0:50

سخنگوی دولت: اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند که ارز بخرند


شرق: سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود، از یکی از رسانه‌های مخالف دولت انتقاد کرد. محمدباقر نوبخت تلاش کرد نام این رسانه را نیاورد اما مشخص بود که منظور او «روزنامه کیهان» است، با بیان اینکه تشکیک در آمار رسمی نظام که صرفا آمار دولت هم نیست، قابل پی‌گیری است، گفت: «مرکز آمار، مرکزی رسمی است و هرکس سؤالی دارد باید بیاید و از آنان بپرسد. به نظرم این قابل پیگیری است که رسانه‌ای بیاید و در آمار رسمی نظام که صرفا آمار دولت هم نیست، تشکیک ‌کند و البته این رسانه که می‌گویم و از آن نام نمی‌برم نیز ادعایش به انقلابی‌گری است و صدایش در این زمینه هم بلند است، اما به سیاه‌نمایی و تیره‌و‌تار نشان‌دادن اوضاع کشور و لجن‌پراکنی عادت دارد که من حتی میلی به پرداختن به این رسانه و کارهایی که کرده ندارم و وقت این جلسه را به آن اختصاص نمی‌دهم».

او افزود:«ما کاستی‌هایی داریم اما چرا رسانه‌ای که زبانش در انقلابی‌گری دراز است و از دهانش بیرون زده است و نیز برخی دیگر مدام تکرار می‌کنند که اقتصاد ما خراب است؟ اینکه مدام می‌گویند وضع ما درست نیست، دقیقا همان کاری است که ترامپ می‌کند و می‌گوید کار ایران تمام است؛ اینها تکرار همان حرف‌های ترامپ است، حال شاید به خیال خودشان دولت را می‌زنند اما در واقع نظام را زیر سؤال می‌برند».

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عده‌ای می‌گویند دولت به انتقادات مردم سربالا جواب می‌دهد، عنوان کرد: «سربه‌زیرتر از این دولت می‌شود که هر یک هفته سخنگویش پاسخ همه سؤالات را می‌دهد؟ دولت خود را خدمت‌گزار و پاسخ‌گو می‌داند همان‌طور‌ که درباره بازار ارز هم تلاش کرد روند حبابی قیمت ارز را کنترل کند. ما می‌دانیم که اتوبوس اتوبوس آدم می‌آورند که ارز بخرند و مردم به‌خوبی تشخیص می‌دهند، اما اگر کسی خواهان مردم باشد بهتر است وقت دولت را به‌خاطر برخی مسائل نگیرد. هر چند که می‌شود دولت را با سیاه‌نمایی نشان داد اما آیا این به‌نفع نظام است؟ ما اگر خواهان دولت هستیم نباید چوب لای چرخش بگذاریم».

او همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه اینکه محمدرضا عارف به این اشاره کرده که فراکسیون امید از رئیس‌جمهوری دور شده است، گفت: «نظر دولت به آقای عارف و فراکسیون امید نظری مثبت است و احترام ما به این عزیزان با توجه به همکاری‌ها مثبت است. ما هر وقت که هر یک از آنان از ما دعوت کردند استقبال کرده‌ایم و رابطه ما با آنان تعریف‌شده بوده است».

نوبخت نظرش درباره اعلام وصول استیضاح وزیر کار و راه‌وشهرسازی در مجلس را هم این‌گونه بیان کرد: «استیضاح حق مجلس است و می‌تواند از این حق استفاده کند، اما اینکه واقعا این دو وزیر عملکردشان مناسب نبوده است قطعا دولت نظری متفاوت با نظر مجلس دارد. هر دوی این وزیران جزء وزرای فعال دولت هستند و همین وزیر راه‌وشهرسازی به علت نوسازی ناوگان هوایی مورد تمسخر و تحقیر قرار گرفت، در‌حالی‌که بعد از برجام همین وزیر قرارداد ورود ۱۲ فروند هواپیما به کشور را بست و تاکنون ۱۱ فروند وارد کشور شده است».

او افزود: «آقای ربیعی وقتی در دولت از کارگران صحبت می‌کند احساس می‌کنیم خودش از همان قشری است که از آن صحبت می‌کند ضمن اینکه فردی فرهیخته به شمار می‌آید و باید با کسانی که این‌گونه کار می‌کنند برخورد تکریم‌آمیز داشته باشیم. حق مجلس است که سؤال کند اما مجلس به جاهایی ورود می‌کند که اتفاقا نقاط قوت دولت به شمار می‌رود. همیشه افکار مجلس نظر مردم است و آقای آخوندی باید هر‌از‌چند‌گاهی به مجلس برود هر چند هر بار که او به مجلس می‌رود رأیش بیشتر از قبل می‌شود. به‌هرحال مجلس می‌تواند از اختیارات خود در این زمینه استفاده کند».

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل‌نشدن جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، عنوان کرد: «به نظر می‌رسد اردوگاهی وجود دارد که هر‌از‌گاهی می‌خواهد حرفی بزند و بگوید آقای جهانگیری تکدری دارد اما آقای جهانگیری از دوستان عزیز و همکاران خوب ما هستند و نمی‌شود آنان را به تشکیل‌نشدن جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارتباط داد».