ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 13.02.2018, 13:23

چیزی به اسم بازیگر زن نداریم!


سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مهرشاد مرتضوی/قانون
بالاخره جشنواره فیلم فجر امسال هم به پایان رسید و ما همچنان بلیت گیرمون نیومد. همچنین بعد از تماشای مراسم اختتامیه از صداوسیما متوجه یه سری نکات و قوانین فیزیک در کشور شدیم که با شما به اشتراک میذاریم:

۱- مشابه سال‌های قبل، امسال هم فهمیدیم که بازیگران زن فقط از دور وجود دارن و از نزدیک، چیزی به اسم بازیگر زن نداریم. یعنی دوربین از دور که نشون می‌داد اینا بودن. از یه حدی که بیشتر زوم می‌کرد یهو بازیگرا تبدیل به انرژی می‌شدن و دوربین از شدت انرژی می‌چرخید رو مجری یا حضار یا گلدون‌های گوشه سالن. فقط یه تیکه تونست سحر دولتشاهی رو از نزدیک نشون بده که بلافاصله تبدیل به انرژی شد و زد دوربین‌رو انداخت!
۲- رضا رشیدپور نه به وجود میاد و نه از بین میره، فقط از سالنی به سالن دیگه منتقل میشه. یعنی صبح تو سالن شبکه سه نشسته، یهو بر اساس فرمول نیرو، به حرکت درمیاد و شتاب ميگیره میفته تو مراسم بزرگداشت فلان وزارتخونه. از اونجا یهو تو اختتامیه فجر ظاهر میشه. بعد بلافاصله به پرواز درمیاد و میره میشینه تو استودیوی برنامه هفت.
۳- شاید نشان سیمرغ به نظر شما شیشه‌ای بیاد، ولی آمار نشون میده که خیلی هم زنده و اتفاقا تخم‌گذار هم هست. چون سال‌های قبل مثلا هفت تا سیمرغ میدادن، کم کم شد ۱۰ تا، بعد ۱۲ تا، امسال هم که به نصف جمعیت حاضر در سالن سیمرغ دادن. همین‌طوری پیش بریم، دیگه به جای مرغ و تخم مرغ که قیمتشون هر روز داره میره بالا، سیمرغ میارن سر سفره‌ها.
۴- چیزی به اسم رقابت و فیلم‌های متفاوت وجود نداره و زاییده تخیل شماست. درستش اینه که حاتمی‌کیا فیلم بسازه، همه بگن چشم، سیمرغ‌ها رو کارتن بزنن بذارن پشت ماشینش، در میان تشویق حضار بریم خونه‌هامون.