ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 08.02.2018, 12:31

مقام رسمی آمریکا: روسیه به سامانه‌های انتخاباتی نفوذ کرده بود


یورونیوز: خانم مانفرا معتقد است که بدون شک دولت روسیه در این حملات سایبری دست داشته است ولی هیچ مدرکی مبنی بر تغییر سامانه انتخاباتی وجود ندارد.

مقام آمریکایی حافظ امنیت انتخابات در برابر نفوذ اینترنتی اعلام کرد در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، روسیه توانسته است به سامانه اطلاعات ثبت‌شده رای‌دهندگان چند ایالات این کشور نفوذ کند.

جانت مانفرا، رئیس امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی، گفت که نمی‌تواند درباره اطلاعات طبقه بندی شده صحبت کند با این حال اظهار داشت: «در انتخابات سال ۲۰۱۶ ما شاهد هدف قرار گرفتن سامانه انتخاباتی در ۲۱ ایالت بودیم ولی تعداد بسیار ناچیزی از این حملات موفق به نفوذ در سامانه شدند».

خانم مانفرا معتقد است که بدون شک دولت روسیه در این حملات سایبری دست داشته است ولی هیچ مدرکی مبنی بر تغییر سامانه انتخاباتی وجود ندارد.

پیش از این اریک تیلرسون، وزیر امورخارجه آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز گفته بود: «اگر قصد روس‌ها مداخله است، آنها بالاخره راهی برای این کار پیدا خواهند کرد». او معتقد است روسیه از حالا به دنبال یافتن راهی برای مداخله در انتخابات در پیش روی کنگره است.

جن جانسون وزیر امنیت داخلی در دوران انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا نیز به ان بی سی گفت: «ما موفق به تشخیص دست داشتن دولت روسیه در نظارت و بررسی سایبری سامانه‌های ثبت نام رای دهندگان شدیم».

جانسون معتقد است که این حملات زنگ خطری است برای برگزاری انتخابات در آمریکا و ابراز نگرانی کرد که دولت کاری برای افزایش امنیت سایبری انجام نداده است.

در ماه سپتامبر سال گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا به مقامات آمریکایی اطلاع داده بود هکرهای دولت روسیه تلاش کرده‌اند به دستگاه‌های اخذ رای در ۲۱ ایالت آمریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نفوذ کنند.