ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 08.02.2018, 11:23

همکاری برای حل مشکل آلودگی تهران


همکاری شورای عالی استان‌ها با کمیسیون تلفیق برای حل مشکل آلودگی تهران

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها
مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها، در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن تأکید بر جایگاه شوراها گفت: اداره شهرها و نظارت بر امور شهری باید به پارلمان محلی (شورای شهر) سپرده شود.
الویری ضمن تشریح دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای این جلسه، علی لاریجانی، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آلودگی هوا از این‌جانب درخواست کردند با همکاری غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس، راهکارهای مناسب برای برطرف‌کردن آلودگی هوا را بررسی کرده و در قالب پیشنهادهایی در صحن مجلس ارائه کنیم تا در لایحه بودجه سال ٩٧ به آنها توجه شود.
مرتضی الویری مبحث مالیات بر ارزش افزوده را از دیگر موضوعات مهم این دیدار دانست و گفت: در این نشست، تأکید کردم این منبع یک درآمد پایدار برای شهرداری‌هاست و قرار بر این شد که در تبادل‌نظر با کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس، تلاش کنیم سهم بیشتری از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.
رئیس شورای عالی استان‌ها از دغدغه رئیس مجلس در رابطه با برخی اعضای شورای شهر گفت و توضیح داد: رئیس مجلس شورای اسلامی از آموزش‌ندیدن برخی از اعضای شورا ابراز نگرانی کرد و توضیح داد: به این دلیل که برخی از اعضای شورای شهر به وظایف خود و قانون آگاهی ندارند، بعضا دچار تصمیمات غلط یا اقدامات خلاف قانون می‌شوند که جایگاه و وجهه کل شوراها را زیر سؤال می‌برند. از‌این‌رو باید شورای عالی استان‌ها نیز مانند مجلس شورای اسلامی مجموعه‌ای نظیر کمیته انضباطی تشکیل دهد تا قبل از اینکه مشکل برخی از اعضای شورا به هیئت حل اختلاف و سلب عضویت برسد، در این کمیته حل‌وفصل شود و شورای عالی استان‌ها تذکرات لازم را بدهد تا هم جایگاه شورای عالی استان‌ها حفظ شود و هم حقوق مردم ضایع نشود.
الویری تأکید بر آموزش شوراها و توافق دو طرف بر این موضوع را محور دیگر این گفت‌و‌گو دانست و افزود: آقای لاریجانی تأکید کرد لازم است دوره‌های آموزشی برای شوراها در سراسر کشور برگزار شود. من نیز خطاب به او گفتم آموزش شوراها در قانون جزء وظایف شورای عالی استان‌هاست و ما این مهم را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم تا آن را به صورت فراگیر در سراسر کشور انجام دهیم.