ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 07.02.2018, 9:48

ولایتی: ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند


ولایتی در جمع خبرنگاران: ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند/ترکیه مرزهای بین‌المللی را محترم بشمارد

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
مشاور خامنه ای در امور بین‌الملل در توصیه‌ای با بیان این‌که «ترکیه مرزهای بین‌المللی را محترم بشمارد»، گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت کرده و هیچ نوع تجاوزی را نمی‌پذیرد.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه مراسم گرامیداشت دهه فجر در محل سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در خصوص حضور آمریکا در سوریه و اقداماتی برای تجزیه این کشور،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند و هیچ نوع تجاوزی را به خاک سوریه نمی‌پذیرد.
وی تاکید کرد: توصیه ما این است که دوستان ترکیه هم، مرزهای بین‌المللی را محترم بشمارند البته خود ملت سوریه و حامیان آن‌ها که حزب‌الله و دیگران باشند آمریکایی‌ها را از شرق فرات بیرون می‌کنند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان کرد: بنای آمریکایی‌ها این است که تجزیه‌ای در خاک سوریه ایجاد کنند، مقدماتی هم فراهم کردند که در شرق فرات در منطقه کردنشین کشور مستقلی درست کنند و آن را به رسمیت بشناسند اما حتما این آرزوی‌شان محقق نخواهد شد.
ولایتی خاطرنشان کرد: بدون تردید مردم و متحدین آن‌ها که نیروهای داوطلب حزب‌الله، حیدریون، فاطمیون و زینبیون باشند و همچنین ایران بدون تردید مثل گذشته به سوریه کمک خواهند کرد و حتما آمریکایی‌ها را در این آرزوی شیطانی‌شان ناکام خواهد گذاشت.
وی در پایان اظهار کرد: اکثریت قریب به اتفاق مردم کرد سوریه نیز به تمامیت ارضی سوریه پایبند هستند.