ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 04.02.2018, 8:00

گفت‌وگوی ملی برای پاسخ‌گویی به اعتراض‌های مردم


تابش ابراز امیدواری کرد: گفت‌وگوی ملی برای پاسخ‌گویی به اعتراض‌های مردم

يكشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

محمدرضا تابش در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید فولادی و نیروگاه که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: «همه ما واقف هستیم که کشور نیازمند تحرک‌های بیشتر و تلاش همگانی برای غلبه بر مسائل و مشکلات موجود و عبور از بحران‌هایی است که متأسفانه بسیاری از آن‌ها محصول رویکردهای غلط سیاسی و سوءمدیریت سال‌های بعد از دوران اصلاحات است».

او ادامه داد: «سیدمحمد خاتمی تنها یک نام و یک تصویر نیست که بتوان با دستور آن را از صفحه اذهان و حافظه‌ها پاک کرد. پرچمدار حرکت و رئیس دولتی است که نام ایران را با گفت‌وگوی تمدن‌ها در جهان پرآوازه کرد. امنیت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای کشور به وجود آورد، کشور را به بالا‌ترین نرخ رشد اقتصادی و اشتغال رسانید و نشان داد که حاصل توسعه سیاسی، مردم‌سالاری و آزادی، بهبود و توسعه اقتصادی هم هست. متأسفانه این روند و این دستاورد‌ها در دوره‌ای تلخ متوقف شد یا به قهقرا رفت، تا اینکه افق‌هایی از امید در سال ٩٢ مجددا گشوده شد».

او ادامه داد: «ما امیدواریم در این مقطع با امیدی که در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخاب جناب آقا دکتر روحانی و یک دوره انتخابات مجلس با گشایش اندکی که در رقابت‌های سیاسی به وجود آمده است به تناسب انتظارات و مطالبات ملت، فضاهای بسته برای نخبگان و فعالان سیاسی و محدودیت‌ها در سطح حقوق اساسی و شهروندی کم شود. ما امیدواریم همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند «هم‌افزایی» برای حل مشکلات و مسائل مختلف مردم در همه سطوح عالی و میانی و خود کشور، اجرائی شود».

او همچنین اضافه کرد: «ما امیدواریم که «گفت‌وگوی ملی» برای پاسخ‌گویی به نقد‌ها و اعتراض‌های مردم هرچه زود‌تر عملی شود. ما انتظار داریم هرچه سریع‌تر موانعی که در راه بهره‌برداری کشور از سرمایه‌های ملی و بی‌بدیل به وجود آمده است، مرتفع شود». تابش در پایان افزود: «ما امیدواریم که فضای امید و اعتماد و مشارکت همگانی هرچه بیشتر باز شود و سیاستی نو و فعالانه در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و بین‌المللی و در قبال همه مشکلات ریز و درشت، با همکاری همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها اتخاذ شود».