ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 29.12.2017, 11:28

علم‌الهدی: مطالبات مردم در مساله مقابله با گرانی به حق است


احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در نماز جمعه مشهد:

* رسانه‌های خارجی اگر مرد هستند، راهپیمایی فردای ۹ دی را پخش کنند. طبیعی است عربده‌کشی یک مشت خائنی که وسط یک عده مطالبه گر برحق آمدند را به‌عنوان صدای ملت در مشهد و نیشابور و کاشمر و بیرجند منعکس کنند اما به فریادهای حماسی مردم در ۹ دی اعتنا نکنند.

* مطالبات مردم هم در مسئله مقابله با گرانی و تأمین هستی‌شان در مال‌باختگی، مطالبات به‌حق است بدون چون‌ و چرا.

* مردم حق‌دارند مطالبه کنند و بخواهند، عزیزان مسؤول ما به مطالبات مردم توجه کنند که کارد به استخوانشان نرسد که بیایند وسط خیابان فریاد بزنند.

* مشکل ما این است که در دستگاه‌های ما عواملی نفوذ کردند که از تبار مرفه و خوش‌گذران هستند که به فکر قشر آسیب‌پذیر نیستند.

* جناب آقای وزیر نفت، وقتی مردم می‌گویند گرانی بنزین همه اجناس را بالا می‌برد و گران‌تر می‌کند، جواب این مطالبه این نیست که بنزین ۱۵۰۰ تومان از قیمت بنزین در همه کشورها کمتر است!

* آقای عزیز! این ۱۵۰۰ تومان را در اتومبیل‌های شاسی‌بلند آخرین سیستم میلیاردی نبین، این قیمت را در باک وانت‌بار فقیر مستضعفی که می‌خواهد یک عائله ۱۰ نفری را با این وانت‌بار اداره کند ببین.

* (خطاب به مردم) مطالبات اولیه شما بر حق بود، از گرانی به تنگ آمدید بیایید مطالبه کنید، مالباخته‌اید مطالبه کنید اما مشکلات، زندگی و معیشت ما نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود.