ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 28.12.2017, 10:14

ائتلاف بین‌المللی رژیم اسد را به همکاری با داعش متهم کرد


العربیه: ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری آمریکا که در سوریه و عراق علیه گروه‌های تندرو تروریستی می‌جنگد، روز پنجشنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به همکاری با داعش متهم کرد.

ائتلاف گفته است که بشار اسد بدون اعمال فشار یا مجازات شبه نظامیان داعش به آنان اجازه داده تا در مناطق مختلف تحت کنترل ارتش سوریه به صورت آزادانه به تحرکات نظامی خود ادامه دهند.

ژنرال فلیکس گدنیف، روز چهارشنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان ساخت که شبه نظامیان داعش به صورت آزادانه و در روز روشن در مناطق تحت کنترل نیروهای اسد جابجا می‌شوند.

وی گفت این موضوع دو تفسیر می‌تواند داشته باشد یا اینکه رژیم اسد نمی‌خواهد با داعش بجنگد یا اینکه قادر نیست داعش را در مناطق تحت کنترل خود شکست دهد.

گدنیف افزود:«بسیاری از جنگجویان داعش در الرقه برجسته ترین سنگرهای داعش که از شرق سوریه اخراج شده‌اند، به غرب سوریه منتقل شده و عناصر خود را مجددا به صورت هسته‌های کوچک‌تری سازماندهی کرده‌اند تا دید ائتلاف بین المللی در امان باشند».

ائتلاف بیت المللی روز چهارشنبه اعلام کرد، که شمار شبه نظامیان باقیمانده از داعش در عراق و سوریا تنها حدود یک هزار است كه اين تعداد شبه نظامى نيز در حال حاضر زیر ضربات نيروهاى ما و همپیمانانمان در عراق و سوریه در حال متلاشی شدن هستند.