ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 26.12.2017, 10:02

احضار یک دختربچه ژیمناست به کمیته انضباطی


شهروند| تصاویر منتشرشده از دختربچه ژیمناست‌کاری که بدون حجاب در مسابقات ژیمناستیک شرکت کرده، جنجال زیادی به راه انداخته است. خانواده این دختر می‌گویند، او درحال تمرین بدون حجاب بوده و فدراسیون اصرار به برخورد انضباطی با این دختر ١٠ساله دارد.

برخورد تند فدراسیون با دختر ١٠ساله
چند روز پیش تصاویری بدون حجاب اسلامی از دختر ژیمناست ایرانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. از عکس‌ها این‌طور برمی‌آمد که این دختر ایرانی به مالزی رفته تا در مسابقات ژیمناستیک حضور پیدا کند. وقتی تصاویر بدون حجاب او لو رفت فدراسیون ژیمناستیک برای این‌که اتهامی را متوجه خود نبیند، اعلام کرد این دختر با خانواده‌اش به سفر رفته و فدراسیون اطلاعی از این موضوع نداشت. رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره اتفاق رخداده می‌گوید: «این دختر با تصمیم کاملا خودسرانه و بدون هماهنگی با متولیان ژیمناستیک یا استان مربوطه به مسابقات مالزی رفته است. ما به هیچ‌وجه این اقدام را تأیید نمی‌کنیم و این اقدام را حرکتی شایسته برای دختر ایرانی نمی‌دانیم. متاسفانه مجبور هستیم با این قضیه برخورد انضباطی کنیم و با تصمیم کمیته انضباطی کاری که باید انجام شود را به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ خواهیم کرد. این اتفاق آن‌قدر منحصربه‌فرد است که شگفتی خود ما را نیز در بر داشته است. اگرچه سال‌هاست تیم‌ملی ژیمناستیک برای بانوان نداریم، اما این موضوع باعث نمی‌شود ورزشکاران خانم بدون حجاب در مسابقات دیگری حاضر شوند.»

تکذیب خانواده عبدی‌پور
پدر دختر ژیمناست ایرانی می‌گوید که دختر او به مسابقات ژیمناستیک مالزی نرفته و عکس‌های منتشرشده مربوط به تمرینات دخترش در ارمنستان است. فرشید عبدی‌پور درباره عکس‌های منتشرشده از دخترش در شبکه‌های مجازی می‌گوید: «این عکس‌ها مربوط به مسابقه کوالالامپور نیست و دختر من برای انجام تمریناتی به کشور ارمنستان رفته بود. این سفر ما به ارمنستان خانوادگی و با حضور همسرم، دختر و پسرم انجام شد. قرار بود که ما هم به مسابقات مالزی برویم اما با توجه به شرایطی که در این مسابقات وجود داشت، منصرف شدیم.» پدر این ژیمناست ایرانی با بیان این‌که عکس‌ها از گوشی او به سرقت رفته، می‌گوید: «عکس‌های دخترم از گوشی من برداشته شده و من از آن بی‌خبر بودم. دختر من اصلا به مالزی نرفته و می‌توانم با پاسپورتش آن را ثابت کنم. تمرینات ارمنستان نیز به صورت مجزا و در دو سالن برگزار شد و این عکس‌ها بعد از پایان تمرینات و با حضور مربیان خارجی گرفته شده است. ضمن این‌که سالن دختران و پسران نیز مجزا بود.» با توجه به توضیحات پدر این دختر ١٠ ساله که رئیس هیأت ژیمناستیک استان البرز است، فدراسیون برخورد انضباطی با این ماجرا می‌کند یا نه.