ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 26.12.2017, 7:17

تنش دریایی میان بریتانیا و روسیه


العربیه: وزارت دفاع بریتانیا سه‌شنبه ۲۶ دسامبر اعلام کرد که یک کشتی جنگی روسیه در روزهای اعیاد کریسمس، به آب‌های دریایی‌اش نزدیک شد از این رو یک کشتی بریتانیایی ناچار شد آن را تا دور شدن از مناطق مرزی، همراهی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه خود تاکید کرد که فعالیت‌های دریایی روسیه اخیرا در نزدیکی بریتانیا، افزایش یافته است.

بنا بر این اعلام، ناوشکن بریتانیایی «اچ.ام.اس سنت آلبانز» روز ۲۳ دسامبر برای تعقیب کشتی دریایی روسی «دریادار گورشکوف» هنگام عبورش از دریای شمال، به حرکت درآمد.

وزارت دفاع بریتانیا افزود: «کشتی وابسته به پادشاهی بریتانیا، کشتی روسی را در روزهای اعیاد کریسمس زیر نظر گرفت و امروز به پورتسموث باز خواهد گشت».

گاوین ویلیامسون وزیر دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای تاکید کرد: «در دفاع از آب‌هایمان کوتاهی نخواهیم کرد و در برابر هیچ شکلی از اشکال تجاوز، مسامحه نخواهیم کرد».

روابط بریتانیا و روسیه، اخیرا شاهد تنش بود. بوریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا، هفته گذشته در سفری به مسکو اعلام کرد: «مدارک بسیاری درباره دخالت‌های روسیه در انتخابات کشورهای مختلف وجود دارد».