ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 25.12.2017, 9:04

مکرون: باید جلوی بی‌ثبات کردن منطقه توسط ایران را گرفت


العربیه: امانوئل مكرون، رئيس جمهوری فرانسه، روز يكشنبه، در تماس تلفنی با پادشاه سعودی، ضمن محکوم کردن تلاش حوثی‌ها برای شلیک موشک بالستیک به سوی شهر ریاض، بر همبستگی فرانسه با پادشاهی سعودی و حمایت از این کشور در برابر هر تهدید خارجی تاکید کرد.

مکرون در این مکالمه تلفنی بر ضرورت تلاش برای مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه تأکید کرد.

وی با اعلام موضع رسمی و واضح فرانسه در باره نقش مخرب ایران در حمایت از شبه نظامیان حوثی و ارائه تکنیک‌های موشک بالستیک به آنها برای حمله به پادشاهی سعودی و تهدید ثبات دیگر دیگر کشورهای منطقه تأکید کرد.

رئیس جمهوری فرانسه، از ملک سلمان و دولت پادشاهی سعودی برای تلاش‌های این کشور در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و تلاش برای خشکاندن منابع تروریسم، به ویژه تلاش‌های اخیر پادشاهی برای مبارزه با تروریسم در ساحل آفریقا تشکر و قدردانی کرد.

محكوميت شلیک موشک بالستیک حوثی‌ها  از سوی شورای امنیت
شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز شنبه ۲۳ دسامبر  طی قطعنامه‌ای شلیک موشک به سوی ریاض پایتخت سعودی را به شدت محکوم کرد.

شورای امنیت  در قطعنامه محکومیت حوثی‌ها که به اتفاق آراء همه اعضای ثابت و موقت آن به تصویب رسید، هشدار داد که همه کشورها ملزم به تطبق قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر عدم ارسال اسلحه به گروه حوثی‌ها هستند. شورای امنیت بر تطبیق همه قطعنامه‌های سازمان ملل علیه حوثی به خصوص آنها که ارسال اسلحه به این گروه تروریستی را ممنوع می کنند تاکید کرد. این نهاد مهم بین المللی بار دیگر بر حمایت خود از استقلال، حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی یمن تاکید کرد.

شورای امنیت از شبه نظامیان حوثی خواست از کارشکنی در عملیات ارسال مواد غذایی به مناطق محروم یمن خوداری کنند. این شورا همچنین شبه نظامیان حوثی را به دلیل زیر پاگذاشتن قوانین بین المللی و عدم پایبندی به قطعنامه شماره ۲۲۱۶ محکوم کرد.

بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد شلیک موشک به مناطق مسکونی را مخالف قوانین بین المللی دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

شورای امنیت دسترسی حوثی‌ها به موشک‌های بالستیک، را تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و بین المللی دانست.