ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 05.12.2017, 7:17

حوثی‌ها ۲۰۰ اسیر هوادار صالح را در صنعا اعدام کردند


العربیه: گزارش‌های رسیده از صنعا پایتخت یمن حاکی از آن است که شبه‌نظامیان حوثی، دستکم ۲۰۰ تن از اسرای هوادار علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن را اعدام کردند.

این در حالی است علی عبدالله صالح، دوشنبه ۴ دسامبر در مسیر زادگاهش، در منطقه سنحان به دست شبه‌‎نظامیان حوثی کشته شد.

بنا بر گزارش‌ها، صنعا همچنان در وضعیت فوق‌العاده ناشی از ترور علی عبدالله صالح به سر می‌برد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که شبه‌نظامیان حوثی، حدود ۲۰۰ تن را در صنعا اعدام کردند. شماری از آن‌ها از نیروهای حفاظت علی عبدالله صالح بودند.

شبه‌نظامیان همچنین به منازل بستگان رئیس جمهوری پیشین یمن یورش برده و شماری از هواداران و اعضای حزب کنگره خلق را اعدام کردند.

بنا بر گزارش‌های رسیده به العربیه، شبه‌نظامیان حوثی همچنین طی یورش‌هایی در صنعا، شماری از کادرها و رهبران حزب کنگره خلق را دستگیر کردند. رهبری این حزب را علی عبدالله صالح بر عهده داشت.

از سویی هواپیماهای نظامی ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن، چند بار کاخ ریاست جمهوری در مرکز صنعا را که در تصرف حوثی‌ها قرار دارد، بمباران کردند.

این در حالی است که شبه‌نظامیان حوثی، وضعیت فوق‌العاده اعلام نشده‌ای در پایتخت یمن برقرار و نیروهای مسلح خود را در مناطق مختلف شهر مستقر کردند. همچنین اقدام به برپایی ایست‌های بازرسی در مناطق مختلف کرده و تدابیر امنیتی را در اطراف مراکز مهم‌شان تشدید کردند.