ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 03.12.2017, 11:21

آمریکا از یک پیمان جهانی دیگر خارج شد


هیات آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور از پیمان مهاجرت این سازمان خارج شده است تا بهتر بتواند به وضعیت آوارگان و مهاجرت بپردازد.
به گزارش ایسنا نقل از خبرگزاری فرانسه، در سپتامبر ۲۰۱۶، ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق اعلامیه‌ای سیاسی و غیر الزام آور را تصویب کردند که به اعلامیه نیویورک برای آوارگان و مهاجران معروف است و براساس آن حقوق آوارگان، کمک به اسکان آنها و تضمین دسترسی آنها به شغل و تحصیل فراهم می‌آید.
اما هیات آمریکا در سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که آمریکا به حضورش در این پیمان جهانی درباره مهاجرت پایان می‌دهد.
آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعلامیه نیویورک شامل مقرراتی است که با سیاست‌های مهاجراتی و اولویت‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مغایرت دارد. در نتیجه، ترامپ تصمیم گرفته تا آمریکا به حضورش در این پیمان پایان دهد و این مساله در نشست ۲۰۱۸ در سازمان ملل به بحث گذاشته می‌شود.
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، آمریکا به “سخاوتمندی” خود در حمایت از مهاجران و آوارگان در سراسر جهان ادامه می‌دهد اما تصمیم آمریکا درباره سیاست‌های مهاجرتی همواره باید توسط خود آمریکایی‌ها اتخاذ شود.
وی ادامه داد:‌ ما درباره چگونگی کنترل بهتر بر مرزهایمان و اینکه چه کسی اجازه دارد وارد آمریکا شود، تصمیم می‌گیریم. رویکرد جهانی درباره اعلامیه نیویورک با تمامیت ارضی آمریکا مغایرت دارد.
در دوران ریاست جمهوری کنونی آمریکا و سیاست‌های موسوم به “نخست آمریکا”، ایالات متحده از چندین توافق و پیمان و معاهده بین‌المللی که در دوران اوباما، رئیس جمهوری سابق این کشور امضا شده بود، خارج شد.