ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 01.12.2017, 21:50

مصطفی تاج‌زاده دوباره به دادگاه احضار شد


مصطفی تاج‌زاده خبر داده است که احضاریه جدیدی برایش صادر و تحویل وکیل شده است.

به گزارش کلمه، تاج‌زاده، فعال سیاسی و معاون وزیر کشور دولت محمد خاتمی در یادداشتی با اعلام خبر دریافت احضاریه جدید نوشته است که وکیل وی پرونده‌ او را مطالعه کرده است. بر اساس این پرونده دادستان تهران از توییت تاج‌زاده درباره‌ قوه قضاییه و همچنین مصاحبه زنده (لایو) اینستاگرامی‌اش شکایت کرده است.

این فعال سیاسی که سال گذشته پس از ۷ سال حبس از زندان اوین آزاد شده است اعلام کرده به هیچ دادسرایی نخواهد رفت و در هیچ دادگاهی حاضر نخواهد شد، مگر آنکه قبل از آن به ۴ شکایتش رسیدگی شود.

تاج‌زاده شکایت‌های خود را فهرست کرده و نوشته است:

۱) شکایت از آقای جنتی به اتهام تخلف در انتخابات مجلس ششم و تغییر نتیجه انتخابات تهران و فرستادن آقای حدادعادل که رای نیاورده بود، به مجلس، بجای آقای علیرضا رجایی که منتخب مردم تهران شده بود.

۲) شکایت از آقایان رئیسی و علی لاریجانی برای تهیه و پخش گزارش یکسویه درباره‌ی بهم زدن نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت در خرم آباد در سال ۷۹ توسط نیروهای خودسر که از صداوسیما پخش شد، ولی از انتشار پاسخ وزارت کشور و من خودداری کردند.

۳) شکایت جمعی از زندانیان سیاسی از بازجوهایی که مبادرت به ضرب و شتم و شکنجه‌ی متهمان در جریان بازجویی ها در تابستان ۸۸ کردند.

۴) شکایت ۷ زندانی سیاسی از سردار مشفق سخنگوی ستاد مهندسی انتخابات به اتهام کودتای انتخاباتی در سال ۸۸.