ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 01.12.2017, 9:01

آخرین اخبار از زلزله استان کرمان


افزایش آمار مصدومان به ۵۱ نفر/ آسیب ۳۰ تا ۷۰ درصدِ مناطق زلزله‌زده/ نگرانی از سرمازدگی زلزله‌زدگان/وقوع ۴۲ پس‌لرزه

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام سعیدی درباره آخرین جزییات زلزله 6.1 ریشتری در استان کرمان گفت: این زلزله تاکنون تلفات انسانی نداشته و تعدادی از افراد نیز در حال فرار مجروح شدند.

او با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور استاندار به سرعت تشکیل جلسه داد، گفت: برق در چند روستا قطع شده است که در حال تلاش برای برقراری برق هستیم. راه‌ها نیز در همان ساعات اولیه بازگشایی شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: معاون استاندار با یک فروند بالگرد به همراه نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند.


نگرانی از سرمازدگی مردم در مناطق زلزله‌زده

پیرحسین کولیوند؛ رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه تا ساعت ۱۰:۲۰ تعداد ۴۲ پس لرزه در استان کرمان به وقوع پیوست و بزرگترین پس لرزه ۵.۵ ریشتر بوده است، افزود: بلافاصله اتاق بحران کرمان و اتاق بحران وزارت بهداشت در وضعیت فعال قرار گرفت و تیم های واکنش سریع فعال شدند. در اتاق بحران کرمان؛ رئیس دانشگاه دکتر رشیدی معاون درمان و معاون بهداشت – معاون پشتیبانی – حراست و بازرسی در محل اتاق بحران حضور یافتند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه ۱۰ تیم ارزیابی درمان از همان لحظه اول از پایگاه‌ها و مراکز اورژانس شهداد – اندوه جرد – سیرچ – گلباف – هِروز – راور – چترود – کوهپایه کرمان به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: همچنین اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس فعال و در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طبق گزارشات، منازل تخریب شده خالی از سکنه بودند، خاطرنشان کرد: تیم ارزیابی بهداشت و مبارزه با بیماری ها به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

کولیوند ادامه داد: آب شرب مناطق سالم و به شبکه آبرسانی تاکنون آسیبی وارد نکرده و اهم دغدغه احتمال سرمازدگی در شب در مناطقی است که مردم از ترس خارج از منزل حضور دارند.

کولیوند با اشاره به اینکه درمانگاه راور به عنوان پشتیبان فعال شد، آمار مصدومان تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه را  ۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: شهرستان راور یک مصدوم و هِروز (راور ) یک مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا شد.

رییس اورژانس کشور از سقوط دختر دانشجو ۱۹ ساله حین فرار خبر داد و گفت: به بیمارستان پیامبر اعظم ۳ مصدوم  ( یک نفر MI – یک نفر تشنج  - یک نفر مادر باردار ) منتقل شده اند.