ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 30.11.2017, 14:40

عبدالله صالح به حوثی‌ها: شما مزدور و تاجران جنگ هستید


العربیه: در پی افزایش اختلاف میان علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن با شبه نظامیان حوثی و به دنبال درگیری‌های مسلحانه روز چهارشنبه میان این دو همپیمان در صنعا، رهبران حزب کنگره ملی (حزب صالح) شامگاه چهارشنبه 30 نوامبر، با انتشار بیانیه‌هایی در سراسر شهرهای یمن از هواداران خود خواستند تا برای نجات کشور از طرح‌های «شرورانه» حوثی‌ها اسلحه حمل کنند و برای رویارویی با حوثی‌ها آماده باشند.

حزب علی عبدالله صالح در این بیانیه حوثی‌ها را مزدور و تاجران جنگ توصیف کرد.

حزب رییس جمهور مخلوع يمن، شبه نظامیان حوثی را مسئول اصلی رویدادهای روز چهارشنبه دانست و آنها را به «کودتا» علیه توافق شراکت طرفین و تضعیف نقش خود متهم کرد.

حزب کنگره ملی روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که صدها تن از عناصر حوثی‌ها با حمل انواع سلاح‌های سبک و متوسط از قبیل موشک «ار پی جی» و نارنجک به مسجد الصالح که محل تجمع هواداران صالح است، حمله کرده و نگهبانان این مسجد را محاصره کرده‌اند.

بیانیه افزود، حوثی‌های مسلح خانه‌ها و برخی محله‌های متعلق به نزدیکان علی عبدالله صالح را نیز به محاصره خود درآوردند. رفتاری که به گفته حزب کنگره باعث درگیری مسلحانه و کشته و زخمی شدن شماری از دو طرف منجر شد.

در بیانیه حزب آمده است که حملات مسلحانه حوثی‌ها به مراکز و دفاتر حزب کنگره ملی نوعی بی احترامی به توافق مشارکت و کوتایی علیه علی عبدالله صالح به شمار می‌رود.

تنش میان متحدان کودتا در آستانه برگزاری مراسم جشن تولد پیامبر اکرم توسط حوثی‌ها شدت گرفته است. مراسم حوثی‌ها قرار است در میدان «السبعین» برگزار شود. این میدان تحت کنترل نیروهای عبدالله صالح و در اطراف خانه و دیگر اعضای خانواده‌اش قرار دارد.

گفتنی است که این سومین باری است که نیروهای علی عبدالله صالح و شبه نظامیان حوثی‌  به صورت مسلحانه با هم درگیر می شوند.