ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 29.11.2017, 11:28

رضا صراف برای ادای شهادت در دادگاه حضور خواهد یافت


خبرگزاری آناتولی

مقامات دادستانی آمریکا در جلسه رسیدگی به پرونده محمد حاکان آتیلا، معاون سابق حالک بانک ترکیه اعلام کردند که رضا صراف، اتهامات وارده مانند دور زدن تحریم ها علیه ایران، کلاهبرداری در امور بانکی و اقدام به پول شویی را پذیرفته و در روند دادگاه نیز شهادت خواهد داد.

در این جلسه که پس از رد درخواست وکلای آتیلا مبنی بر تعویق 2 هفته ای آن از سوی ریچارد برمان قاضی دادگاه مذکور برگزار شد، مقامات دادستانی هر 6 اتهام وارده به صراف درباره موضوعات یاد شده را به نام آتیلا نیز عنوان کردند.

یکی از دقت برانگیزترین لحظات این جلسه ارائه فایل های صوتی به عنوان مدرک و دلیل به دادگاه با استفاده از لحن خاص گروه تروریستی فتح الله گولن «فتو» از سوی دادستانی بود.

در این زمینه، دیوید دانتون، معاون دادستان ضمن دفاع از اقدامات ماموران پلیس منسوب به فتو در مورد ضبط این فایل های صوتی اعلام کرد که یکی از این مأموران به عنوان شاهد در جلسه دادگاه حاضر خواهد شد.

پس از این اظهارات ویکتور روکو، وکیل مدافع آتیلا نیز، ضمن رد اتهامات وارده، رضا صراف را متهم کرد و گفت که موکلش یکی از قربانیان این تاجر بوده است. روکو از دلایل ارایه شده به مقامات دادستانی که از اعلام منبع آن خودداری می کنند، انتقاد کرد و افزود: “آتیلا پس از دستگیری صراف دو بار به آمریکا سفر کرده بود”.

وی همچنین خطاب به هیئت داوری گفت: “اگر مقامات قضایی آمریکایی در این کشور دست به شنود زده و آن را بدون اطلاع مقامات دولتی به عنوان مدرک در اختیار یک کشور دیگر بگذارند، واکنشتان چه خواهد بود؟”

سیداردها کاماراژو، از مقامات دادستانی نیز اعلام کرد که رضا صراف در روز دوم جلسه دادگاه شهادت خواهد داد.

انتظار می رود جلسه توضیحات 3 روز طول بکشد.

رضا صراف، به دلیل 6 اتهام از جمله دور زدن تحریم ها علیه ایران، کلاهبرداری در امور بانکی و اقدام به پول شویی، مارس 2016 در آمریکا بازداشت شده بود.

حاکان آتیلا نیز 27 مارس امسال هنگام بازگشت به ترکیه در فرودگاه جان اف کندی، نیویورک بازداشت شد.