ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 07.11.2017, 8:26

انفجار در مرکز تلویزیون محلی شمشاد در کابل


بی بی سی: در مرکز تلویزیون محلی شمشاد در کابل انفجاری روی داده و به گفته کارکنان این تلویزیون، این انفجار همراه با حمله مسلحانه بوده است. به گفته آنان شماری از کارکنان تلویزیون شمشاد در این حمله کشته و زخمی شده‌اند.

بصیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل به بی‌بی‌سی گفت که در ابتدا یک انفجار رخ‌داده و بعد افراد مسلح وارد ساختمان این تلویزیون شده‌اند.

او گفت که مشخص نیست این انفجار ناشی از انفجار جلیقه انفجاری بوده و یا بمب دستی. آقای مجاهد افزود که درگیری میان حمله کنندگان و نیروهای ویژه پلیس اکنون ادامه دارد.

سخنگوی پلیس می‌گوید که در این حمله یک نفر کشته و ۲ نفر زخمی شده‌اند. به گفته او تمام کارمندان تلویزیون شمشاد که در محل درگیری گیر مانده بودند، نجات داده شده‌اند. او افزود که یکی از حمله گنندگان کشته شده و شمار دقیق آنان مشخص نیست.

دقایق قبل صدای انفجار از ساختمان این تلویزیون شنیده شد، سخنگوی پلیس کابل می‌گوید که این انفجارها توسط پلیس انجام شده‌است.

عابد احساس، مسئول بخش اخبار تلویزیون شمشاد به رسانه‌ها گفته است که حمله کنندگان لباس پلیس افغانستان را به تن داشته‌اند.

او افزوده که در ابتدا آنان یک محافظ این تلویزیون را کشته و بعد وارد ساختمان تلویزیون شده و اقدام به تیراندازی به کارمندان این تلویزیون کرده‌اند.

حشمت استانکزی یکی از کارمندان شمشاد که از محل حادثه فرار کرده گفته که شماری از همکاران او کشته و یا زخمی شده‌اند.

تلویزیون شمشاد همکار تلویزیون پشتو بی‌بی‌سی است. پخش برنامه این تلویزیون اکنون قطع شده است.

گروه طالبان اعلام کرده که این حمله ربطی به این گروه ندارد.

موزه خصوصی “اومر” (OMAR) با ۱۵۰۰ اثر جنگی که نتیجه تلاش‌های ۲۴ ساله مین روب‌ها در سراسر افغانستان است، در محوطه این تلویزیون قرار دارد. علاوه بر موزه دفتر موسسه مین پاکی اومر نیز در همین محل قرار دارد.