ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 04.11.2017, 23:07

استقبال از هرگونه گشایش درباره حصر


خانواده میرحسین و رهنورد روز گذشته به ملاقات پدر و مادر محصور خود رفتند. همچنین  دو خواهر مهندس موسوی نیز که ضمن انتقاد از اظهارات علی شمخانی درباره حصر اعلام کرده بودند ماه‌هاست که از دیدن برادر خود محرومند روز گذشته توانستند( بدون حضور خانواده خود) به دیدار محصورین اختر برود.

به گزارش کلمه، ماموران اختر در تماس با خانواده محصورین ضمن برخی هشدارها‌ اعلام کردند جمعه نیز می‌توانند با محصورین ملاقات داشته باشند؛ تغییری که اگر در هفته‌های آتی نیز ادامه یابد می‌تواند به گشایشی اگر چه قطره چکانی در وضعیت ملاقات محصورین با خانواده خود تعبیر شود.

در تمام سال‌های گذشته خانواده محصورین جدای از محرومیت‌های چند ماهه و یا موارد استثنایی، به صورت روتین هفته‌ای یک ملاقات ۲ ساعته با خانواده خود داشته‌اند و در طول هفته نیز از تماس با ارتباط با پدر و مادر خود محروم بوده‌اند.

هفته گذشته سردار شمخانی گفته بود آقایانی كه نامبرده می‌شوند، در حصر نيستند و هر زمان بخواهند كسانی را كه اراده كنند ملاقات می‌كنند.  اظهاراتی که  اگر چه خلاف واقع بودن آن بدیهی بود اما در برخی تحلیل‌ها به دلیل موقعیت و مواضع گذشته سردار شمخانی تعبیر به اراده حاکمیت برای گشایش‌هایی در حصر شد.

پس از اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی خواهر میرحسین موسوی در متن کوتاهی شهادت داد ٣ ماه است برادرش را نديده است. ایشان همچنین گفته بود که برادر مهندس موسوی هم  ٧ ماه است كه اورا نديده است. البته با تماس و بررسی کلمه مشخص شد آقای میرمحمود موسوی برادر مهندس موسوی از ارديبهشت سال قبل، یعنی بیش از  ١٧ ماه است برادر خود را ملاقات نکرده است.

همچنين صالح نقره كار خواهرزاده خانم رهنورد نیز نوشت ٧ سال است كه او و بقيه(خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها) از ديدن خاله خود محروم بوده‌اند.

پس از این واکنش‌ها، دفتر یک نهاد امنیتی سه‌شنبه شب در تماس با خانم خديجه موسوی خواهر بزرگ مهندس موسوی و مادر سیدعلی موسوی شهید عاشورای ٨٨ ضمن ابراز تاسف، عنوان کرده است كه آقای شمخانی از اين وضع بی‌خبر بوده است.

پس از آن بود که دیروز به دختران میرحسین و رهنورد به همراه دو خواهر مهندس موسوی، بدون همسر و فرزندانشان وقت ملاقاتی دو ساعته داده شد.

گفتنی است خانواده آقای موسوی ضمن ابراز امیدواری نسبت به رفع حصر و استقبال از هرگونه گشایشی در اینباره تاکید کرده‌اند که هر تغییر و تحول در وضعیت حصر، حتی در حد بسیار جزییِ دیروز را به صورت شفاف با مردم در میان خواهند گذشت.