ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 22.10.2017, 19:00

تجمع اعتراضی علیه حزب «آلترناتیو برای آلمان» در برلین


خبرگزاری آناتولی
در تجمع اعتراضی علیه حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان»، هزاران نفر با شعار «نه به نفرت و نژادپرستی در مجلس فدرال» درمقابل دروازه تاریخی براندنبورگ برلین تظاهرات کردند.

این تجمع به ابتکار یک دانشجو به اسم علی جان شکل گرفته است.

بسیاری از نهادهای مردمی از جمله اتحادیه سندیکاهای آلمان از این تجمع حمایت کرده و پارچه نوشته هایی با عناوین «جایی برای نژادپرستی وجود ندارد»، «حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان را متوقف کنید» و «نه به نژادپرستی در مجلس فدرال» را حمل کردند.

معترضین همچنین شعارهایی مانند «تبلیغ نازیسم جایی در مجلس ندارد» و «ناسیونالیسم را فراموش کنید» سر دادند.

یکی از معترضین به نام ورونیکا اشمیت در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینکه به جای طرد انسانها باید با آنان گفتگو کرد، اظهار داشت: «به دلیل حمایت و طرفداری از تنوع فرهنگی و آزادی بیان در این تظاهرات شرکت کرده‌ام.»

یکی دیگر از معترضین به نام جاسمین گبهارت نیز مخالفت با نژادپرستی را دلیل حضورش در این تجمع اعتراضی عنوان کرده و گفت: “فکر نمی کنم مجلس فدرال جای حزب آلترناتیو برای آلمان باشد. بیشتر طرفدار ممنوعیت این حزب هستم”.

گفتنی است در انتخاباب مجلس فدرال در آلمان که ۲۴ سپتامبر برگزار شد، حزب «آلترناتیو برای آلمان» با کسب ۱۲٫۴ درصد آرا برای اولین بار به مجلس این کشور راه یافت.