ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 12.10.2017, 20:39

ترامپ لغو قانون بیمه اوباما را آغاز کرد


صدای آمریکا: بعد از اینکه جمهوریخواهان کنگره نتوانستند قانون بیمه همگانی موسوم به اوباماکر را تغییر و یا حذف کنند، پرزیدنت ترامپ با امضای فرمانی، روند لغو این قانون را رسما آغاز کرد.

پرزیدنت ترامپ روز پنجشنبه ۲۰ مهر با امضای این فرمان اجرایی گفت کنگره را تحت فشار می‌گذارد تا قانون بیمه اوباما را کاملا تغییر بدهد.

فرمان اجرایی آقای ترامپ بعد از آن صادر شد که در ماه گذشته جمهوریخواهان که اکثریت را در مجلس و سنای آمریکا دارند، نتوانستند قانون اوباماکر را تغییر دهند.

تغییر این قانون یکی از شعارهای اصلی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و جمهوریخواهان بود. به نظر می رسد در قالب فرمان جدید پرزیدنت ترامپ، شرکت‌ها و اشخاص اجازه دارند با پرداخت هزینه پایین‌تر قرارداد بیمه محدودتری دریافت کنند.

در زمان پرزیدنت اوباما طرح بیمه همگانی قانون شد که براساس آن برای دریافت مزایای سلامتی بیمه اجباری برای همه شهروندان آمریکا مقرر شد. اما فرمان آقای ترامپ این اجازه را می دهد که برخی از مقررات این قانون دور زده شود.

رئیس جمهوری آمریکا در مراسم امضای این فرمان اجرایی میزبان برخی اعضای کنگره از جمله رند پال سناتور جمهوریخواه کنتاکی بود که مخالفت او تاثیر زیادی در ناکامی جمهوریخواهان برای تغییر قانون اوباماکر داشت.

آقای ترامپ فرمان اجرایی روز پنجشنبه خود را نخستین قدم برای آزادی میلیون ها نفر از بیمه اوباما نامید.

باراک اوباما بارها از دولت جدید خواسته بود این بیمه همگانی را تغییر ندهد. برخی منتقدان دولت ترامپ می گویند تغییر قانون فعلی می تواند به از دست دادن بیمه برای حدود بیست میلیون آمریکایی منجر شود.

هزینه های پزشکی در آمریکا گران است و تنها یک عمل جراحی آپاندیس می تواند هزاران دلار برای کسی که پوشش بیمه ندارد، هزینه داشته باشد.