ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 09.10.2017, 20:45

دورخیز قوه قضاییه برای فیلتر کردن تلگرام


مصطفی تاجزاده

در نبرد جاسوس خوانی مخالفان، سازمان صدا و سیما با بیش از چهل شبکه‌ی ۲۴ ساعته و بودجه‌ای بیش از یک هزار میلیارد تومان، از یک کانال تلگرامی ششصد هزار نفره شکست خورد.

علت العلل این ناکامی حرفه ای بودن رقیب نبود و نیست. تک صدا شدن این رسانه‌ی عظیم و بی‌توجهی مدیریتش به مطالبات اکثریت مردم است که همراه با عملکرد بد دستگاه قضایی احساسات و افکار عمومی را علیه خود برانگیخته است.

قبلا هم گفته‌ام که سازمان صدا و سیما با مدیریت و مشی کنونی برابر بالیوود شکست می‌خورد، چه رسد به هالیوود!

اکنون اضافه می‌کنم که صداوسیما با روش جاری مقابل یک کانال تلگرامی ششصد هزار نفره نیز بازی را وامی‌گذارد.

با وجود این حضرات باز هم می‌خواهند سرنا را از سر گشاد خود بنوازند و در این توهم بسر می‌برند که تعطیلی و فیلترینگ تلگرام می تواند عملکرد جناحی دستگاه قضاییه و مقاماتش را از زیر ذره بین نظارت عمومی بیرون کشد و منتقدان را ساکت کند.

حال آنکه تلگرام را ببندند یا نبندند _ که با تمام توان باید این حرکت را افشا و محکوم کرد _ هم قوه قضاییه در افکار عمومی با پرسش های اساسی و بی‌جواب روبروست و هم صدا و سیما همچنان کم مخاطب و مهمتر از آن کم تاثیر باقی خواهد ماند، اگر رهبر هرچه سریع‌تر تجدیدنظری بنیانی در هر دو دستگاه انجام ندهد.

به باور من تنها راه نجات میهن از یک سو قوه قضاییه بیطرف است که باید نقش داوری منصف را برای همه ی اطراف قضیه ایفا کند و به سطح حزب دلواپسان سقوط نکند.

از سوی دیگر باید تک صدایی را ترک و درهای صدا و سیما را بروی همه اندیشمندان و صاحب نظران و هنرمندان ایرانی باز کرد تا آزادانه بتوانند خلاقیت های خود را بروز دهند و شکوفا سازند و رسانه های آن سوی اقیانوس ها را پشت سر بگذارند.