ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 07.10.2017, 15:12

جهانگیری: می‌دانم فساد به کجاها رخنه کرده است


اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با کنایه به برخوردهای جناحی قوه قضاییه تاکید کرد که برای مبارزه با فساد نباید خط قرمزی وجود داشته باشد و هیچ‌کس هم حق ندارد به این بهانه اقدام به تسویه حساب سیاسی کند. او همچین در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که می‌داند فساد به کجاها رخنه کرده است. اسحاق جهانگیری در مناظرات انتخاباتی نیز بارها بر مساله فساد و گسترش آن در میان بعضی از نهادها و مقامات هشدار داده بود و یکی از مباحث و جدل‌های مطرح شده بین او و باقر قالیباف بر سر همین موضوع بود.

اسحاق جهانگیری صبح امروز در همایش ملی روستاییان و عشایر کشور که در سالن اجلاس سران گفت: برای مبارزه با فساد اقتصادی هیچ خط قرمزی نباید وجود داشته باشد و هیچ‌کس هم حق ندارد به این بهانه اقدام به تسویه حساب سیاسی کند، قانون باید در همه جا طبق چارچوب خود عمل کند تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

وی افزود: باید با فساد مبارزه کرد، متاسفانه فساد در کشور توسعه پیدا کرده و به جاهای حساسی رسیده‌است. من بیش از بقیه اطلاع دارم که فساد به کجاها رخنه کرده است.

جهانگیری با اشاره به خواسته‌های بخش خصوصی و گسترش فساد در اقتصاد کشور اظهار داشت: باید به بخش خصوصی اهمیت بیشتری داد و نباید چنین تصور شود که در این باره مسئولان تنها حرف می‌زنند. این انتظار وجود دارد که مسئولان با فساد مبارزه کنند. اطلاع دارم که اکنون فساد اقتصادی به مرزهای حساس خود رسیده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی باید شغل ایجاد کرد و برای داشتن امنیت شغلی باید امینت سرمایه‌گذاری را ایجاد کنیم، گفت: این مسئله به معنی آن است که امنیت روانی و اقتصادی بخش خصوصی باید تامین شود. بخش خصوصی می‌خواهد که هیچ‌کس به حریم شخصی او تجاوز نکند و نباید فراموش کنیم که هرکس به حریم شخصی بخش خصوصی تجاوز کند، هوادار آمریکاست.

به گزارش کلمه، پنج شنبه شب خبری منتشر شد مبنی بر بازداشت برادر معاون اول رییس جمهور. به گزارش خبرگزاری‌ها از دلیل بازداشت برادر جهانگیری و نهاد بازداشت کننده اطلاعی در دست نیست. مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران است که هرچند در مهرماه ۹۵ از او به عنوان کارآفرین برتر در صنعت گردشگری توسط دولت روحانی تقدیر شد، اما او رابطه ای قدیمی با دولت احمدی نژاد دارد.

روز گذشته جهانگیری در صفحه اینستاگرام خود درباره‌ی بازداشت برادرش نوشت: «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستیگری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم. البته وی هیچگونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مساله قابل پیش بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوء استفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.»